Podpisuję umowę leasingu - na czym oprzeć decyzję?

Porady i pomoc w uzyskaniu finansowania pojazdów i sprzętu. Także dyskusje o wynajmie długoterminowym. Sprawy związane z przebiegiem leasingu, użytkowaniem przedmiotu, cesje, wykup i zakończenie umowy
Awatar użytkownika
Hatul

Podpisuję umowę leasingu - na czym oprzeć decyzję?

Post autor: Hatul »

Witam! Jestem rzeczywiście zielony w tym temacie, a przymierzam się do pierwszej umowy (samochód osobowy). Na pewno trochę światła rzuciła lektura tego forum. Nawet skorzystałem z formularza i wysłałem zapytanie o ofertę - dostałem kilka propozycji, ale tu widzę pewien problem: oferty w zasadzie nie różnią się w sposób istotny jeśli chodzi o wysokość raty, oprocentowanie - różnice są "groszowe". Na czym więc oprzeć swoją decyzję? Zagłębiać się w każdą umowę i czytać warunki (dużo linijek drobnym druczkiem)? Po lekturze forum zwracam teraz uwagę na aspekt windykacji przy przedwczesnym zakończeniu umowy: czy są jeszcze firmy, które w rozliczeniu odszkodowania nie uznają za swoją korzyść zwróconego pojazdu? Optymalnie pewnie byłoby dostać na talerzu nazwę najlepszej firmy leasingowej, ale wiem, że takiej nie ma ;)
Kolejne pytanie: na ile agenci firm są podatni na negocjacje wysokości rat/prowizji? Czy warto w ogóle porywać się na takie targi?
Znajoma chwaliła się, że wynegocjowała szczególnie dobre warunki leasingu i darowano jej nawet 3 raty leasingowe - czy to spotykana praktyka i warto pytać o taką "promocję"? (to był chyba leasing związany z firmą Renault).
Kolejne: warto zainteresować się ubezpieczeniem GAP? Czy decyzję trzeba podjąć przy podpisywaniu umowy, czy można już w trakcie?
Z otrzymanych ofert dość przyjazna jest ta od Getin L. - zmiana oprocentowania opiera się na Wibor 3M - czy daje to jakąś korzyść w porównaniu z 1M (jak u większości)?
To na razie tyle, będę wdzięczny za każdą odpowiedź...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
// NOTATKA MODERATORA //
Temat wydzielony z wątku: