Ile mogę wliczyć w koszty w leasingu?

Pytania podatkowe, wiadomości z branży leasingowej, sprzęt poleasingowy, dyskusje ogólne
Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Awatar użytkownika
lukasz2002
Posty: 2
Rejestracja: 3 lip 2012, o 23:45

Ile mogę wliczyć w koszty w leasingu?

Post autor: lukasz2002 »

Witam jestem zielony w temacie ;/ zarabiam około 4,5 tyś jestem płatnikiem VAT... Planuje zakup auta do 5 lat o wartości około 40 tyś ... Księgowa mówiła że moge całą rate wliczyć w koszty... Teraz moje pytanie czy cała rata będzie w kwocie vat -u ? czy tylko 23% a reszte w dochodowy ? i czy całą kwote moge wliczyć w koszty tak aby nie dokładać z własnej kieszeni ...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
// NOTATKA MODERATORA //
Temat wydzielony z wątku:
Jesteś zielony w temacie leasingu? Pytaj śmiało- o wszystko!
Nie krępuj się zadawać pytań! Na tym forum żadne nie zostanie bez odpowiedzi!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Jak otrzymać wiele dobrych ofert leasingu? Wyszukiwarka i Kalkulator

Wyszukiwarka Leasingu - najlepszy i najprostszy sposób, żeby otrzymać dobre i tanie oferty od wielu dobrze ocenianych leasingodawców.
Firmy leasingowe same złożą Ci oferty, bez pośredników.

Kalkulator leasingu - skorzystaj jeśli chcesz szybko poznać przybliżone koszty leasingu i wysokość raty miesięcznej



Awatar użytkownika
Michał Krupiński
PRO
Posty: 2032
Rejestracja: 31 mar 2009, o 19:26

Re: Jesteś zielony w temacie leasingu? Pytaj śmiało- o wszystko!

Post autor: Michał Krupiński »

lukasz2002 pisze:Witam jestem zielony w temacie ;/ zarabiam około 4,5 tyś jestem płatnikiem VAT... Planuje zakup auta do 5 lat o wartości około 40 tyś ... Księgowa mówiła że moge całą rate wliczyć w koszty... Teraz moje pytanie czy cała rata będzie w kwocie vat -u ? czy tylko 23% a reszte w dochodowy ? i czy całą kwote moge wliczyć w koszty tak aby nie dokładać z własnej kieszeni ...
Przede wszystkim rata netto leasingu (bez VAT) jest kosztem i pomniejsza jedynie "dochodowy"
Do rozliczenia VAT zalicza się >tylko< VAT doliczony do raty netto. Jeżeli jednak planujesz leasing samochodu osobowego to od VAT nie odliczysz nawet tych 23% w całości. Bo w przypadku samochodów osobowych jest ograniczenie w odliczeniu VAT właśnie.

Można odliczyć tylko 60% kwoty VAT doliczonego do wpłaty wstępnej i do każdej raty, ale nie więcej niż łącznie (w całym leasingu) 6 tysięcy złotych.

Nie bardzo rozumiem co oznacza, że nie będziesz musiał dokładać z własnej kieszeni, ale jeśli chodzi Ci o to, że zamiast wysłać przelew do Urzędu Skarbowego to wyślesz go do firmy leasingowej, to nie ma takiej opcji.... Leasing pozwoli Ci pomniejszyć podatek - zarówno dochodowy jak i VAT, ale nie ma tak dobrze, żeby "zamienić" podatek leasingiem.

Na pewno zmniejszysz podatek - zarówno dochodowy jak i VAT, ale to nie będzie tak, że rata leasingu zrównoważy wszystkie Twoje zobowiązania wobec fiskusa.
"Doradca finansowy to człowiek, który obraca twoimi pieniędzmi do momentu, w którym się skończą."

OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)

Awatar użytkownika
lukasz2002
Posty: 2
Rejestracja: 3 lip 2012, o 23:45

Re: Jesteś zielony w temacie leasingu? Pytaj śmiało- o wszystko!

Post autor: lukasz2002 »

Dziękuje bardzo za odpowiedz :)

Awatar użytkownika
Tomasz Piotrowski
PRO
Posty: 1162
Rejestracja: 2 kwie 2009, o 20:34

Re: Jesteś zielony w temacie leasingu? Pytaj śmiało- o wszystko!

Post autor: Tomasz Piotrowski »

lukasz2002, Tu masz przykład jak się liczy tarczę podatkową , czyli to co możesz zaoszczędzić na podatku biorąc leasing.
Oczywiście zależy według jakiej skali podatkowej płacisz dochodowy.

LEASING:
wartość auta: 50 000 netto 61 000 brutto
Opłata wstępna: 20% 10 000 netto 12 200 brutto
suma rat 36 m-cy(uśredniając) 44 814 netto 54 673 brutto
RAZEM 54 814 netto 66 873 brutto
ZAOSZCZĘDZONY PODATEK:
Opłata wstępna 10 000 + 2200 VAT
VAT do odlicenia (60% z 2200) 1320 pln
VAT nie podlegający odliczeniu 880 pln
KOSZT UZYSKANIA przychodu 10 000
RAZEM 10 880
Wydatki stanowiące koszt uzyskania przychodu + VAT niepodleg. odliczeniu x stopa podatkowa: 10 880 x19% = 2067
SUMA RAT brutto : 44 814 + 9 859 VAT
VAT do odliczenia 4680 (6000-1320)
VAT niepodleg. odliczeniu 5179 pln
Koszt uzyskania przych 44 814
RAZEM 49 993
Wydatki stanowiące koszt uzyskania przychodu + VAT niepodleg. odliczeniu x stopa podatkowa: 49 993 x19% = 9499
Oszczędność z odpisu VAT 6000
Oszczędność z odpisu podatku dochodowego 11 566
SUMA OSZCZĘDNOŚCI: 17 566


ODPOWIEDZ