Atrakcyjność oferty, dodatkowe koszty

Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Atrakcyjność oferty, dodatkowe koszty

Re: Atrakcyjność oferty, dodatkowe koszty

autor: Lui » 12 mar 2014, o 10:10

artur-waw pisze:Wysokość raty dla mnie jest najbardziej jasnym wyznacznikiem. Doliczając koszt wpłaty wstępnej 15% i wykupu 1% to jak podasz szacunkowy koszt jednej raty na przyzwoitym akceptowalnym poziomie to jak przemnożę przez 48 to będę miał też koszt całkowity. (czy się mylę?).
Z góry dzięki.
Przy 48 ratach tani leasing to około 2270-2290 pln
Przy 47 - 2310-2330 pln

Nie ma zresztą przeszkód, żeby było taniej, wszystko zależy od negocjacji, procedury, etc. Jak widzisz to dużo mniej niż w ofercie PKO.

Aha raczej lepiej wziąć 47 rat z powodu jak podany tutaj

Re: Atrakcyjność oferty, dodatkowe koszty

autor: artur-waw » 11 mar 2014, o 19:34

Wysokość raty dla mnie jest najbardziej jasnym wyznacznikiem. Doliczając koszt wpłaty wstępnej 15% i wykupu 1% to jak podasz szacunkowy koszt jednej raty na przyzwoitym akceptowalnym poziomie to jak przemnożę przez 48 to będę miał też koszt całkowity. (czy się mylę?).
Z góry dzięki.

Re: Atrakcyjność oferty, dodatkowe koszty

autor: Lui » 11 mar 2014, o 12:08

artur-waw pisze:
Michael pisze:
ciekawy pisze:Też na ten sam samochód dostałem ofertę z PKO. Wartość auta 115640 zł. Wpłata własna (15 %) = 17346 zł; 48 rat po 2426 zł brutto, wykup za 1% = 1156,40 zł
Koszt rzeczywisty ponad 9%.

To jest BARDZO nieatrakcyjna oferta.
Jaka powinna być mniej więcej wysokość raty, żeby oferta była przyzwoita?
Pytasz o koszt całkowity, wysokość raty czy oprocentowanie rzeczywiste?

Oprocentowanie rzeczywiste przyzwoite zaczyna się od około 5,5%. Mowa o nowym samochodzie i okresie 48 miesięcy.

Re: Atrakcyjność oferty, dodatkowe koszty

autor: artur-waw » 11 mar 2014, o 09:47

Michael pisze:
ciekawy pisze:Też na ten sam samochód dostałem ofertę z PKO. Wartość auta 115640 zł. Wpłata własna (15 %) = 17346 zł; 48 rat po 2426 zł brutto, wykup za 1% = 1156,40 zł
Koszt rzeczywisty ponad 9%.

To jest BARDZO nieatrakcyjna oferta.
Jaka powinna być mniej więcej wysokość raty, żeby oferta była przyzwoita?

Re: Atrakcyjność oferty, dodatkowe koszty

autor: merlin » 4 mar 2014, o 23:46

artur-waw pisze:
merlin pisze:Osobowe.
Jest od kilku dni nowa promocja na CRV z homologacja ciezarowa. Samochod jest tanszy o 9.000PLN.
Ja jednak wolalem pozostac przy osobowym.
I skor bierzesz w leasing to odliczysz 6000 tys. VATu czy połowę? całego VATu? Bo teraz opłacisz pewnie kilkanaście tys. wpłaty własnej, a raty będą już przychodziły po wejściu w życię ustawy. Konsultowałeś może to z jakąś księgową? Bo też wziąłem osobówkę w lutym i mam wątpliwości.
Odlicze 6000 VATu od wplaty poczatkowej. Pozniej bede placil raty i juz nie bede mogl odliczac VATu. Takie warunki sa dla mnie do zaakceptowania. Jesli nowa ustawa pozwoli mi na odliczanie 50% VAT od kazdej raty to bede bardzo szczesliwy :)

Re: Atrakcyjność oferty, dodatkowe koszty

autor: Michał Krupiński » 4 mar 2014, o 09:55

artur-waw pisze:Mówi o tym jakiś art. tej nowej ustawy?
Artykuł ustawy nie mówi żaden, bo nie musi.
To działa tak, że jak nie jest uregulowane, to domyślnie przechodzisz na nowe zasady.

Potwierdzeniem tego jest uzasadnienie projektodawcy załączone do ustawy, z którego wynika, że przechodzimy na nowe zasady.
Fragment tego uzasadnienia jest w linku, który podałem.
artur-waw pisze:I potem od tych rat do końca odliczam połowę VATu z każdej FV wystawionej przez firmę leasingową? Czy max. do kwoty połowy VATu z wartości zakupu samochodu? Bo jak samochód kosztował u dealara np. 100 tys. to wiadomo, że oddać muszę więcej (koszt leasingu), więc łączne FV brutto otrzymam np. na 110 tys.
Liczy się od leasingu, a nie od samochodu.
A konkretnie liczy się 50% od każdej wystawionej faktury.

Re: Atrakcyjność oferty, dodatkowe koszty

autor: artur-waw » 4 mar 2014, o 09:33

Mówi o tym jakiś art. tej nowej ustawy?

I potem od tych rat do końca odliczam połowę VATu z każdej FV wystawionej przez firmę leasingową? Czy max. do kwoty połowy VATu z wartości zakupu samochodu? Bo jak samochód kosztował u dealara np. 100 tys. to wiadomo, że oddać muszę więcej (koszt leasingu), więc łączne FV brutto otrzymam np. na 110 tys.

Re: Atrakcyjność oferty, dodatkowe koszty

autor: Michał Krupiński » 4 mar 2014, o 09:17

artur-waw pisze:
merlin pisze:Osobowe.
Jest od kilku dni nowa promocja na CRV z homologacja ciezarowa. Samochod jest tanszy o 9.000PLN.
Ja jednak wolalem pozostac przy osobowym.
I skor bierzesz w leasing to odliczysz 6000 tys. VATu czy połowę? całego VATu? Bo teraz opłacisz pewnie kilkanaście tys. wpłaty własnej, a raty będą już przychodziły po wejściu w życię ustawy. Konsultowałeś może to z jakąś księgową? Bo też wziąłem osobówkę w lutym i mam wątpliwości.
Na razie odliczasz 60% VAT, maksymalnie 6000 zł.
Po 1 kwietnia 50% VAT, bez limitu kwotowego.

Co z VAT od kolejnych rat leasingu samochodów osobowych po nowelizacji?

Re: Atrakcyjność oferty, dodatkowe koszty

autor: artur-waw » 4 mar 2014, o 00:01

merlin pisze:Osobowe.
Jest od kilku dni nowa promocja na CRV z homologacja ciezarowa. Samochod jest tanszy o 9.000PLN.
Ja jednak wolalem pozostac przy osobowym.
I skor bierzesz w leasing to odliczysz 6000 tys. VATu czy połowę? całego VATu? Bo teraz opłacisz pewnie kilkanaście tys. wpłaty własnej, a raty będą już przychodziły po wejściu w życię ustawy. Konsultowałeś może to z jakąś księgową? Bo też wziąłem osobówkę w lutym i mam wątpliwości.

Re: Atrakcyjność oferty, dodatkowe koszty

autor: Michał Krupiński » 3 mar 2014, o 13:03

Bumek pisze:Leasing moim zdaniem jest najkorzystniejszy przy umowach do 48 max 60 miesięcy. Jeżeli masz wpłatę własną w granicach 15 - 30 % możesz skorzystać z procedury uproszczonej - czyli tylko dokumenty rejestrowe firmy i dowód osobisty (żadnych pitów zaświadczeń o dochodach itp)
Generalnie jestem zwolennikiem leasingu ale decyduj się na sprawdzonego partnera i pytaj o promocje i upusty. Największym leasingodawcą jest EFL ale warto sprawdzić inne oferty. Popytaj o ofertę w walutach obcych - zwłaszcza franki lub jeny (w jenach BEL Leasing udzielał ale nie wiem czy na samochody), sprawdź też PLN - w niektórych firmach leasingowych różnica jest niewielka.

W salonach samochodowych można skorzystać tez z opcji kredytu takiej że na poczatku wpłacasz np 30 % a reszte za rok. Mozesz wtedy wpłacić kasę teraz w kredycie 30/70 a za rok skorzystać z leasingu zwrotnego. Możliwości jest sporo....
Doceniam to, że przykładasz się, żeby umieścić link SEO na tym forum. Twoje działania wyróżniają się na tle innych, którzy najczęściej umieszczają bezsensowne jednozdaniowe i nic nie wnoszące wpisy, które są z miejsca kasowane.

Niestety tym razem mocno przestrzeliłeś, co jest tym większym problemem, że wprowadzasz w błąd czytelników tego forum. :roll:

BEL Leasing to firma, której nie ma od 2006 roku (zmieniła wtedy nazwę na Millennium Leasing).
Leasing w JPY jest w zasadzie niedostępny w Polsce, tak samo jak w ogóle finansowanie w walutach obcych jest dostępne tylko dla firm, które mają przychody w tych walutach.

Jest to pokłosie kryzysu z 2008 roku. Pomijam to, że przy obecnych stopach procentowych leasing w walutach obcych nie za bardzo się kalkuluje (ryzyko).
No chyba, że - jak wspomniałem - ktoś osiąga przychody uzależnione od kursu walut obcych, np.: EUR.

Ponadto - czy leasing jest opłacalny przy umowach 48 i 60 miesięcy? To zależy od priorytetów. W przypadku leasingu operacyjnego leasing, np.: na 36 miesięcy daje większą korzyść podatkową w krótszym czasie, więc nie można stwierdzić przy jakim okresie leasing jest najkorzystniejszy, bo to wszystko zależy od indywidualnej sytuacji (możliwości i oczekiwań).

Na górę