Samochód osobowy czy z kratką - co bardziej się opłaca

Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Samochód osobowy czy z kratką - co bardziej się opłaca

Re: Samochód osobowy czy z kratką - co bardziej się opłaca

autor: Tomasz Piotrowski » 5 mar 2010, o 13:40

Jednak moje odczucia pokrywają się ze statystykami Samaru za luty. 8-)

Sprzedaż nowych samochodów w lutym zmalała, ale jeszcze bardziej zmalała samochodów z kratką. Sprzedano tylko 4-5 tysięcy sztuk, a w grudniu 10,5 tys sztuk.

maconi, Czyli to nie tylko leasingu dotyczy. :)

Re: Samochód osobowy czy z kratką - co bardziej się opłaca

autor: Lui » 24 lut 2010, o 15:11

Tomek, Niestety nie każdy o tym wie. :(

Re: Samochód osobowy czy z kratką - co bardziej się opłaca

autor: Tomasz Piotrowski » 24 lut 2010, o 12:52

maconi pisze:
Stosunkowo jest mniej teraz z kratką niż było w 2009.
Moze ludzie sie boja ze straca prawo do odliczenia vatu i biora za gotowke. Moze dlatego masz takie wrazenie, ze jest mniej w leasingu.
Przecież tego prawa nie stracą w przypadku leasingu:
Prawo odliczeń VAT od leasingu samochodów z kratką zostanie!

Stracą tylko od paliwa, ale w przyapdku paliwa to bez znacznienia czy jest leasing czy gotówka lub kredyt.

Re: Samochód osobowy czy z kratką - co bardziej się opłaca

autor: maconi » 24 lut 2010, o 10:33

Stosunkowo jest mniej teraz z kratką niż było w 2009.
Moze ludzie sie boja ze straca prawo do odliczenia vatu i biora za gotowke. Moze dlatego masz takie wrazenie, ze jest mniej w leasingu.

Re: Samochód osobowy czy z kratką - co bardziej się opłaca

autor: Tomasz Piotrowski » 16 lut 2010, o 21:31

Po Nowym Roku zawsze spada ilość chętnych na nowe samochody to siłą rzeczy i na te z kratką. :)
Zwłaszcza jeżeli chodzi o leasing.
Mam oczywiście na myśli stosunek samochodów z kratką do osobowych, a nie ogólną liczbę. ;)

Stosunkowo jest mniej teraz z kratką niż było w 2009.

Re: Samochód osobowy czy z kratką - co bardziej się opłaca

autor: Lui » 16 lut 2010, o 20:15

Takie było moje wrażenie od dłuższego czasu po ilości zapytań, ale widzę też, że inni są podobnego zdania. Cieakwe jak to wygląda w statystykach. :idea:
Po Nowym Roku zawsze spada ilość chętnych na nowe samochody to siłą rzeczy i na te z kratką. :)
Zwłaszcza jeżeli chodzi o leasing.

Re: Samochód osobowy czy z kratką - co bardziej się opłaca

autor: Tomasz Piotrowski » 16 lut 2010, o 07:49

Wygląda na to, że do podobnej konkluzji jak my tutaj doszli też przedsiębiorcy wymieniający samochody.
Zainteresowanie po nowym roku samochodami z kratką mocno spadło.
Takie było moje wrażenie od dłuższego czasu po ilości zapytań, ale widzę też, że inni są podobnego zdania. Cieakwe jak to wygląda w statystykach. :idea:

Re: Samochód osobowy czy z kratką - co bardziej się opłaca

autor: Tomasz Piotrowski » 29 sty 2010, o 16:28

Blaski i cienie „kratki”
Wszystko to wymienione było już wcześniej w tym wątku. ;)

Re: Samochód osobowy czy z kratką - co bardziej się opłaca

autor: KOLEC » 29 sty 2010, o 12:35

Dyrektor Handlowy ALD Automotive ubolewa:

Blaski i cienie „kratki”
Powściągliwość przedsiębiorców w zakupie aut „z kratką” staje się bardziej zrozumiała, jeżeli przeanalizuje się wady tych pojazdów, związane głównie z ich mniejszą funkcjonalnością oraz problemami z „wkomponowaniem” ich w politykę samochodową firmy (ang. car policy).
Po pierwsze, dostosowanie samochodu osobowego do homologacji ciężarowej wiąże się z dodatkowym kosztem, średnio ok. 2,5 tys. zł. Co więcej, najpopularniejsze modele flotowe, takie jak Focus, Astra czy Mondeo, rejestrowane są jako 4-osobowe, a często wymontowywane jest również jedno z siedzeń. W oczywisty sposób obniża to funkcjonalność samochodu, co wpływa na jego wartość rynkową.
Po drugie, zakup pojazdów „z kratką” często wymaga ingerencji w politykę samochodową firmy. Kierowca otrzymujący takie auto może czuć się poszkodowany, ponieważ jest ono mniej prestiżowe od samochodu z homologacją osobową. Nie tylko przeznaczone jest dla mniejszej liczby pasażerów, ale również narzucony jest rodzaj nadwozia.

Re: Samochód osobowy czy z kratką - co bardziej się opłaca

autor: Michał Krupiński » 8 gru 2009, o 20:15

Odchodzimy trochę od tematu. :)

Przypominam też, że w tekście, który wrzucił Kolec jest informacja o tym, że WSA właśnie nie podzielił stanowiska organów skarbowych.
Ale też przy okazji wymyślili coś innego...

Trzeba poczekać na pełną sentencję obu wyroków z uzasadnieniem, to będzie wiadomo o co chodzi. Na razie ich nie ma... :(

Na górę