Pytania podatkowe, wiadomości z branży leasingowej, sprzęt poleasingowy, dyskusje ogólne
Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Problem w tym, że komis to potencjalny odbiorca, a do tego dość liczny.
Takie jajca w przepisach mogą mieć negatywny wpływ na wartość rezydualną samochodu sprzedawanego ze zwolnionym VAT.
Liczny może jest, ale też bez przesady.
Zawsze można sprzedać samochód poza komisem i jeszcze lepiej się na tym wyjdzie.
Przypominam też, że w tekście, który wrzucił Kolec jest informacja o tym, że WSA właśnie nie podzielił stanowiska organów skarbowych.
Ale też przy okazji wymyślili coś innego...
Trzeba poczekać na pełną sentencję obu wyroków z uzasadnieniem, to będzie wiadomo o co chodzi. Na razie ich nie ma...
"Doradca finansowy to człowiek, który obraca twoimi pieniędzmi do momentu, w którym się skończą."
Blaski i cienie „kratki”
Powściągliwość przedsiębiorców w zakupie aut „z kratką” staje się bardziej zrozumiała, jeżeli przeanalizuje się wady tych pojazdów, związane głównie z ich mniejszą funkcjonalnością oraz problemami z „wkomponowaniem” ich w politykę samochodową firmy (ang. car policy).
Po pierwsze, dostosowanie samochodu osobowego do homologacji ciężarowej wiąże się z dodatkowym kosztem, średnio ok. 2,5 tys. zł. Co więcej, najpopularniejsze modele flotowe, takie jak Focus, Astra czy Mondeo, rejestrowane są jako 4-osobowe, a często wymontowywane jest również jedno z siedzeń. W oczywisty sposób obniża to funkcjonalność samochodu, co wpływa na jego wartość rynkową.
Po drugie, zakup pojazdów „z kratką” często wymaga ingerencji w politykę samochodową firmy. Kierowca otrzymujący takie auto może czuć się poszkodowany, ponieważ jest ono mniej prestiżowe od samochodu z homologacją osobową. Nie tylko przeznaczone jest dla mniejszej liczby pasażerów, ale również narzucony jest rodzaj nadwozia.
Wygląda na to, że do podobnej konkluzji jak my tutaj doszli też przedsiębiorcy wymieniający samochody.
Zainteresowanie po nowym roku samochodami z kratką mocno spadło.
Takie było moje wrażenie od dłuższego czasu po ilości zapytań, ale widzę też, że inni są podobnego zdania. Cieakwe jak to wygląda w statystykach.