Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Kwestie podatkowe dotyczące leasingu i wynajmu długoterminowego
Awatar użytkownika
jan2

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: jan2 » 29 sie 2018, o 09:43

Artykuł wprowadza w błąd, ponieważ opłaty z tytułu najmu/czynszu leasingu(raty) nie są objęte ograniczeniem do 50%. Niech autor artykułu zapozna się z projektem, bo jest to wyraźnie tam zapisane. Precyzując: ratę odlicza się na zasadzie takiej jak teraz, ale do wysokości 150 tys. Jesli rata oprócz czynszu obejmuje obsługę (np. jak w najmie) to cześć za obsługę odliczana jest w 50% a część za czynsz w 100%.

"3b. Przepis ust. 1 pkt 51 nie dotyczy opłat z tytułu umowy leasingu, o której
mowa w art. 17a pkt 1, najmu, dzierżawy lub innej umowy o podobnym
charakterze, chyba że opłaty te zostały skalkulowane w sposób obejmujący koszty
eksploatacji samochodu osobowego. W takim przypadku przepis ust. 1 pkt 51
stosuje się do tej części opłaty z tytułu umowy leasingu, o której mowa w art. 17a
pkt 1, najmu, dzierżawy lub innej umowy o podobnym charakterze, która obejmuje
koszty eksploatacji samochodu osobowego.”



Jak otrzymać wiele dobrych ofert leasingu? Wyszukiwarka i Kalkulator

Wyszukiwarka Leasingu - najlepszy i najprostszy sposób, żeby otrzymać dobre i tanie oferty od wielu dobrze ocenianych leasingodawców.
Firmy leasingowe same złożą Ci oferty, bez pośredników.

Kalkulator leasingu - skorzystaj jeśli chcesz szybko poznać przybliżone koszty leasingu i wysokość raty miesięcznej



Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 918
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Jarosław Król » 29 sie 2018, o 09:52

jan2 pisze:Artykuł wprowadza w błąd, ponieważ opłaty z tytułu najmu/czynszu leasingu(raty) nie są objęte ograniczeniem do 50%. Niech autor artykułu zapozna się z projektem, bo jest to wyraźnie tam zapisane. Precyzując: ratę odlicza się na zasadzie takiej jak teraz, ale do wysokości 150 tys. Jesli rata oprócz czynszu obejmuje obsługę (np. jak w najmie) to cześć za obsługę odliczana jest w 50% a część za czynsz w 100%.

"3b. Przepis ust. 1 pkt 51 nie dotyczy opłat z tytułu umowy leasingu, o której
mowa w art. 17a pkt 1, najmu, dzierżawy lub innej umowy o podobnym
charakterze, chyba że opłaty te zostały skalkulowane w sposób obejmujący koszty
eksploatacji samochodu osobowego. W takim przypadku przepis ust. 1 pkt 51
stosuje się do tej części opłaty z tytułu umowy leasingu, o której mowa w art. 17a
pkt 1, najmu, dzierżawy lub innej umowy o podobnym charakterze, która obejmuje
koszty eksploatacji samochodu osobowego.”

Zwróciliśmy już na to uwagę i właśnie aktualizujemy

EDIT: Zaktualizowane


Awatar użytkownika
Lui
PRO
Posty: 1107
Rejestracja: 4 maja 2009, o 21:29

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Lui » 29 sie 2018, o 15:04

Czyli z samym leasingiem nie będzie tak tragicznie, o ile mowa o autach do 150 tysi netto
Z kryzysem finansowym jest jak z piłką nożną - wszyscy się teraz na nim znają.

OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)


Awatar użytkownika
Spayker
PRO
Posty: 541
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 17:54

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Spayker » 29 sie 2018, o 17:07

Lui pisze:Czyli z samym leasingiem nie będzie tak tragicznie, o ile mowa o autach do 150 tysi netto

No... mogło być gorzej. Przypomniał mi się cytat z Kilera:

"Pan komisarz po oddaniu... jedenastu ostrzegawczych strzałów, odpowiedział ogniem. Mógł zabić, a trafił tylko w kolano."


Awatar użytkownika
-Martini-

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: -Martini- » 30 sie 2018, o 21:40

Jak rozumieć okres przejściowy 2 lata. Czy jak ktoś teraz wyleasingował drogi samochód i za 2 lata pozostanie mu jeszcze jakaś kwota do spłaty to będzie te raty można zaliczać w koszt czy przestanie bo już zaliczył ponad 150000 z wcześniejszych wpłat?


Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 918
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Jarosław Król » 30 sie 2018, o 23:06

-Martini- pisze:Jak rozumieć okres przejściowy 2 lata. Czy jak ktoś teraz wyleasingował drogi samochód i za 2 lata pozostanie mu jeszcze jakaś kwota do spłaty to będzie te raty można zaliczać w koszt czy przestanie bo już zaliczył ponad 150000 z wcześniejszych wpłat?

To nie do końca tak. Jutro wyjaśnimy jak to ma być liczone. Dam znać na forum


Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 918
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Jarosław Król » 31 sie 2018, o 16:48

-Martini- pisze:Jak rozumieć okres przejściowy 2 lata. Czy jak ktoś teraz wyleasingował drogi samochód i za 2 lata pozostanie mu jeszcze jakaś kwota do spłaty to będzie te raty można zaliczać w koszt czy przestanie bo już zaliczył ponad 150000 z wcześniejszych wpłat?

Wprowadzona ma być zasada proporcjonalności, czyli jeśli obecnie leasingujesz, dla przykładu samochód warty powiedzmy 450 tys. zł (cena netto + 50% nieodliczonego VAT), to na nowych zasadach będziesz mógł zaliczyć w koszty tylko 1/3 każdej raty za niego. Bo 150 tys. zł to jedna trzecia z 450 tys. zł.

jeśli 300 tys., to połowa raty
jeśli 1 mln 500 tys. zł, to jedna dziesiąta raty
itd.

Czyli ustalasz proporcję i tyle wrzucasz w koszty (dotyczy także czynszu inicjalnego).

Więc po 31 grudnia 2020 roku przechodzisz na tę zasadę proporcjonalności i każdą ratę zaliczysz w KUP w takiej proporcji, w jakiej 150 tys. zł ma się do ceny Twojego samochodu.


Awatar użytkownika
dr Jakub

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: dr Jakub » 1 wrz 2018, o 12:07

Zostało w powyższym wątku powiedziane, że po wejściu w życie zapisów ustawy nie będzie można podpisać aneksu do umowy leasingowej bez przejścia na nowe zasady nawet przez końcem 2020r.

Moja sytuacja; samochód 250tys:
Leasing od 2017r.
Koniec w 2022r. (na koniec składa się też wykup ~40tys)

Nie zamierzam państwu pisowskiemu oddać nawet złotówki ponad potrzebe.
Jedną opcją jak rozumiem jest skrócenie leasingu tu i teraz.

Moje pytanie jednak brzmi czy przed zakończeniem leasingu pod koniec 2020r. mogę poprostu wpłacić całość pieniędzy i to automatycznie zakończy leasing czy też nie jest to takie proste?

Jakie rozwiązanie jest dla mnie najkorzystniejsze, żeby uniknąć opodatkowania?


Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 918
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Jarosław Król » 1 wrz 2018, o 15:58

dr Jakub pisze:Jakie rozwiązanie jest dla mnie najkorzystniejsze, żeby uniknąć opodatkowania?

Podejrzewam, że najlepiej będzie teraz dokonać zamiany w umowie, bo zazwyczaj wcześniejsza spłata wymaga zmiany harmonogramu poprzez aneks, a to raczej podpadnie pod „zmianę w umowie” i spowoduje konieczność rozliczenia już według nowych zasad.


Awatar użytkownika
-Martini-

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: -Martini- » 1 wrz 2018, o 16:53

Myślę że spadnie sprzedaż drogich samochodów i finalnie więcej stracą niż zyskają tym limitem 150000. Dojenie z akcyzy 18,6% na ponad 2litry silnik widzę że nie wystarcza.




Wróć do „Sprawy podatkowe”