Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Kwestie podatkowe dotyczące leasingu i wynajmu długoterminowego
Awatar użytkownika
Lui
PRO
Posty: 1172
Rejestracja: 4 maja 2009, o 21:29

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Lui » 7 wrz 2018, o 13:19

oszukali_mnie pisze:A czy cene pojazdu mozna obnizyc jakos?
Mam na mysli np. Dodatkowa gwarancje itd.
Jak to rozbic prawidlowo?

Nie da się nic rozbić.
Z kryzysem finansowym jest jak z piłką nożną - wszyscy się teraz na nim znają.

OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)



Jak otrzymać wiele dobrych ofert leasingu? Wyszukiwarka i Kalkulator

Wyszukiwarka Leasingu - najlepszy i najprostszy sposób, żeby otrzymać dobre i tanie oferty od wielu dobrze ocenianych leasingodawców.
Firmy leasingowe same złożą Ci oferty, bez pośredników.

Kalkulator leasingu - skorzystaj jeśli chcesz szybko poznać przybliżone koszty leasingu i wysokość raty miesięcznej



Awatar użytkownika
B18A3

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: B18A3 » 7 wrz 2018, o 13:53

W latach 90tych oddzielnie kupowało się goły samochód. Klimę, elktrykę itp. dokupowało się u dealera który to domontowywał (ze względu na akcyza od luksusu?, kontyngent?).

Ciekawe jak teraz zostanie to rozwiązane - przecież na pewno coś nasi dealerzy wykombinują.....


Awatar użytkownika
Lui
PRO
Posty: 1172
Rejestracja: 4 maja 2009, o 21:29

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Lui » 7 wrz 2018, o 14:11

B18A3 pisze:Ciekawe jak teraz zostanie to rozwiązane - przecież na pewno coś nasi dealerzy wykombinują.....

Nikt niczego nie wykombinuje.

Lata 90te to była zupełnie inna rzeczywistość.
Z kryzysem finansowym jest jak z piłką nożną - wszyscy się teraz na nim znają.

OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)


Awatar użytkownika
Kiki

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Kiki » 10 wrz 2018, o 08:04

Jak to będzie teraz wyglądało z kwotą wykupu. Wykupujemy auta za powiedzmy 100tys zł. Teoretycznie powinno to być traktowane jako odrębna transakcja i zostać wliczona w całości w koszty (mieści się w tych 150tys). I teraz pojawia się kolejne pytanie - jak będzie tutaj wyglądało ujęcie w koszty uzyskania przychodu tej "nie odliczonej części rat". Mam wrażenie, ze tutaj coś się rozjedzie ?




Awatar użytkownika
Kiki

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Kiki » 10 wrz 2018, o 11:19

Jarosław Król pisze:Taką kwotę amortyzujesz w całości, bo jest poniżej nowego limitu 150 tys. zł


OK - to w takim razie - jak to rozliczysz - sprzedając auto za np 200k ?? Koszt uzyskania to będzie niezamortyzowana wartość wykupu + nie odliczona część rat leasingowych ???
Jak widzisz pojawia się pewna zagwozdka


Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 1113
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Jarosław Król » 10 wrz 2018, o 11:44

Kiki pisze:Jak widzisz pojawia się pewna zagwozdka

W koszty pójdzie tylko niezamortyzowana kwota wykupu.


Awatar użytkownika
Kiki

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Kiki » 10 wrz 2018, o 17:50

Jarosław Król pisze:
Kiki pisze:Jak widzisz pojawia się pewna zagwozdka

W koszty pójdzie tylko niezamortyzowana kwota wykupu.


Czyli zakup drogiego auta w leasingu będzie totalnie nie opłacalny - bo sytuacja finalna może być taka, że podatku trzeba będzie zapłacić więcej niż się go odliczyło (w przypadku np. wykupu za 1%) . Jakaś totalna abstrakcja i kuriozum. Zostanie tylko zakup za gotówkę/kredyt.
Pozostaje pytanie jaka jest szansa, że ta ustawa trafi do TSUE i zostanie uwalona za pogarszanie sytuacji podatkowej firm po wstąpieniu do UE ?


Awatar użytkownika
Jarosław Król
Administracja
Posty: 1113
Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Jarosław Król » 10 wrz 2018, o 20:12

Kiki pisze:Czyli zakup drogiego auta w leasingu będzie totalnie nie opłacalny - bo sytuacja finalna może być taka, że podatku trzeba będzie zapłacić więcej niż się go odliczyło (w przypadku np. wykupu za 1%) . Jakaś totalna abstrakcja i kuriozum. Zostanie tylko zakup za gotówkę/kredyt.

Zgadza się. Ale zobaczymy - pamiętaj, że na razie jest to projekt.

Kiki pisze:Pozostaje pytanie jaka jest szansa, że ta ustawa trafi do TSUE i zostanie uwalona za pogarszanie sytuacji podatkowej firm po wstąpieniu do UE ?

Niestety TSUE nie zajmuje się podatkami dochodowymi, więc państwa członkowskie mogą sobie tu robić co im się podoba.


Awatar użytkownika
Adam T

Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu

Postautor: Adam T » 10 wrz 2018, o 21:14

Pozwolę sobie również zadać pytanie z przykładem, aby mieć pewność, że w pełni rozumiem aktualny projekt ustawy.
Przykład (płatnik VAT):
----------------------------
Leasing nowego auta za 200 000 zł brutto (powiedzmy, że rata to 3 000 zł miesięcznie).
Ubezpieczenie 6 000 zł rocznie (rata 500 miesięcznie).
Paliwo 500 zł miesięcznie.

Aktualnie jest tak, że w koszty działalności mogę wrzucić całą ratę leasingu, całą ratę ubezpieczenia i cały koszt paliwa i od wszystkiego odliczyć 50% VAT. Czyli koszt wynosi 3 000 + 500 + 500 = 4000 zł przed odliczeniem VAT i odpowiednio mniej po.

Po wejściu w życie ustawy w obecnym kształcie nie będę mógł już wrzucać w koszty całej raty leasingu tylko w tym przypadku 165 470 / 200 000 = ~82,7%. Nie będę mógł również wrzucać w koszty rat za ubezpieczenie i paliwo w pełnych kwotach, ale po 50% w obu przypadkach. Czyli od 1 stycznia całkowitym kosztem byłoby 3 000 * 0,827 + 500 * 0,5 + 500 * 0,5 = 2 981 zł przed odliczeniem VAT.

Czy moje obliczenia (zarówno sytuacja obecna jak i po potencjalnych zmianach) są prawidłowe?
Jeśli nie to proszę o wyjaśnienie gdzie popełniłem błędy.

Dzięki i pozdrawiam.




Wróć do „Sprawy podatkowe”