Wiadomo, że jest ona nadal w koniunkturalnym cyklu silnego wzrostu i nadal bardzo daleko jej do nasycenia. Nie ma jednak co ukrywać, że spowolnienie gospodarcze dało w kość również branży CFM. Wiele przedsiębiorstw wstrzymało się z wymianą floty w 2009 roku - przedłużając bieżące kontrakty.
Mimo tego firmy oferujące wynajem długoterminowy zakończą ten rok na plusie podczas, gdy "klasyczny" leasing środków transportu zmaleje w tym samym okresie o blisko 40%.
Rok 2010 powinien przynieść branży CFM wzrosty zauważalnie większe niż w 2009 - na spodziewanym poziomie około 20%.Wpływ na to ma polepszająca się sytuacja gospodarcza i rosnący poziom inwestycji.
Branża będzie z pewnością mocno stawiała na edukację i próby przebicia się do świadomości przedsiębiorców. Bo o ile korporacje zdały już sobie sprawę z tego co daje outsourcing floty i usługi Full Service Leasing, o tyle mniejsze przedsiębiorstwa nadal nie wiedzą na ten temat zbyt wiele.
Można zatem spodziewać się, że rok 2010 upłynie pod znakiem edukacji związanej z wynajmem długoterminowym.
