Samochód sprowadzony z homologacją na ciężarowe
Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Samochód sprowadzony z homologacją na ciężarowe
Nie prowadzę firmy. Chcę kupić auto z komisu, które okazała się, że posiada homologację na ciężarowe. Auto ma być użytkowane poprostu jako samochód rodzinny. Nie posiada ono kratki ani nie ma usuniętych siedzeń - zwyczajne kombi. Lepiej przekwalifikować auto na osobowe, czy pozostawić jako ciężarowe? Jeśli pozostanie jako ciężarowe to jakie mogą spotkać mnie trudności przy rejestrowaniu auta, łącznie z przeglądem, Urzędem Celnym, ubezpieczeniem (czy jest droższe)? Czy posiadając takie auto (ciężarowe) powinnam się stosować do jakichś konkretnych przwepisów?
Re: Samochód sprowadzony z homologacją na ciężarowe
Jeszcze jedno pytanie.
Ponoć nie płaci się akcyzy gdy sprowadzone auto posiada homologację na ciężarowe. Czy jeśli przekwalifikuję je na osobowe to nadal nie będę musiała płacić akcyzy? Bo niby pierwszy krok po przetłumaczeniu papierów, to wizyta w Urzędzie Celnym, a dopiero później Wydział Komunikacji oraz przegląd. Jak to wygląda?
Ponoć nie płaci się akcyzy gdy sprowadzone auto posiada homologację na ciężarowe. Czy jeśli przekwalifikuję je na osobowe to nadal nie będę musiała płacić akcyzy? Bo niby pierwszy krok po przetłumaczeniu papierów, to wizyta w Urzędzie Celnym, a dopiero później Wydział Komunikacji oraz przegląd. Jak to wygląda?
Re: Samochód sprowadzony z homologacją na ciężarowe
Jeśli pozostanie jako ciężarowe to jakie mogą spotkać mnie trudności przy rejestrowaniu auta, łącznie z przeglądem, Urzędem Celnym, ubezpieczeniem (czy jest droższe)? Czy posiadając takie auto (ciężarowe) powinnam się stosować do jakichś konkretnych przwepisów?
Jest to bez większego znaczenia.
Jeśli chodzi o akcyzę to nie płaci się jej jeżeli samochód jest ciężarowy.
Nie ma podstawy do jej naliczenia.
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
- Michał Krupiński
- PRO
- Posty: 2038
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 19:26
Re: Samochód sprowadzony z homologacją na ciężarowe
Według ustawy akcyza dotyczy samochodów, które nie były nigdy zarejestrowane na ternie Polski.Jeszcze jedno pytanie.
Ponoć nie płaci się akcyzy gdy sprowadzone auto posiada homologację na ciężarowe. Czy jeśli przekwalifikuję je na osobowe to nadal nie będę musiała płacić akcyzy? Bo niby pierwszy krok po przetłumaczeniu papierów, to wizyta w Urzędzie Celnym, a dopiero później Wydział Komunikacji oraz przegląd. Jak to wygląda?
Nie wiem jaka jest praktyka - może jest jakaś sztuczka, bo polskie prawo jest jak sito, ale jeśli zarejestrujesz samochód jako ciężarowy, to problem akcyzy odpada - bo wtedy jest to już samochód zarejestrowany w Polsce.
To rejestracja jest momentem decydującym - w myśl ustawy. Więc może lepiej przekwalifikować ten samochód już po rejestracji, a nie przed.
Ale tak jak wspomniałem wcześniej - może w praktyce robi się to inaczej, więc nie chcę swoją opinią narażać na niepotrzebne formalności.
"Doradca finansowy to człowiek, który obraca twoimi pieniędzmi do momentu, w którym się skończą."
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)