Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Witam ponownie.
Dziękuję za udzielenie odpowiedzi na moje poprzednie pytania.
Nurtuje mnie sprawa VAT-u od eksploatacji aut. Jeżeli 75% kwoty netto to k.u.p., rozumiem, że pozostałe 25% to koszty niestanowiące k.u.p. przy pełnej księgowości. 50% kwoty VAT-u jest do odliczenia i do tej pory pozostałe 50% VAT-u stanowiło k.u.p.. Czy od 1 stycznia 2019 to drugie 50%, które księgowałam w koszty nie będzie trzeba podzielić jeszcze na pół? I wtedy 25% VAT-u będzie stanowić k.u.p., a pozostała część VAT-u to już niestety koszty n.k.u.p.?
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc
Dziękuję za udzielenie odpowiedzi na moje poprzednie pytania.
Nurtuje mnie sprawa VAT-u od eksploatacji aut. Jeżeli 75% kwoty netto to k.u.p., rozumiem, że pozostałe 25% to koszty niestanowiące k.u.p. przy pełnej księgowości. 50% kwoty VAT-u jest do odliczenia i do tej pory pozostałe 50% VAT-u stanowiło k.u.p.. Czy od 1 stycznia 2019 to drugie 50%, które księgowałam w koszty nie będzie trzeba podzielić jeszcze na pół? I wtedy 25% VAT-u będzie stanowić k.u.p., a pozostała część VAT-u to już niestety koszty n.k.u.p.?
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Masz fakturę brutto, odliczasz z tego 50% VAT.Barbara pisze:Witam ponownie.
Dziękuję za udzielenie odpowiedzi na moje poprzednie pytania.
Nurtuje mnie sprawa VAT-u od eksploatacji aut. Jeżeli 75% kwoty netto to k.u.p., rozumiem, że pozostałe 25% to koszty niestanowiące k.u.p. przy pełnej księgowości. 50% kwoty VAT-u jest do odliczenia i do tej pory pozostałe 50% VAT-u stanowiło k.u.p.. Czy od 1 stycznia 2019 to drugie 50%, które księgowałam w koszty nie będzie trzeba podzielić jeszcze na pół? I wtedy 25% VAT-u będzie stanowić k.u.p., a pozostała część VAT-u to już niestety koszty n.k.u.p.?
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc
Zostaje Ci netto + nieodliczone 50% VAT i z tego 75% jest KUP
Z kryzysem finansowym jest jak z piłką nożną - wszyscy się teraz na nim znają.
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
A mam jeszcze do Was pytanie w zakresie zmian, jeżeli po wykupie prywatnym - samochód osobowy nie zostanie wprowadzony do EŚT, to od 2019 od wszelkich wydatków będzie odliczane w koszty 20% kwoty ? Czy kilometrówka została zniesiona, czy rząd wycofał się z tego pomysłu i kilometrówka w dalszym ciągu będzie ?
- Jarosław Król
- Administracja
- Posty: 1235
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
To przeszło - nie będzie kilometrówki - można w koszty wrzucać 20% wydatków eksploatacyjnych i kosztów ubezpieczenia, o ile samochód prywatny jest wykorzystywany także w działalności gospodarczej.Chester pisze:A mam jeszcze do Was pytanie w zakresie zmian, jeżeli po wykupie prywatnym - samochód osobowy nie zostanie wprowadzony do EŚT, to od 2019 od wszelkich wydatków będzie odliczane w koszty 20% kwoty ? Czy kilometrówka została zniesiona, czy rząd wycofał się z tego pomysłu i kilometrówka w dalszym ciągu będzie ?
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Czy zamawiając samochód w tym roku z późnym odbiorem w przyszłym (czerwiec-wrzesień ze względu na długą produkcję i transport z usa) nie będzie problemu z rozliczaniem leasingu na obecnych zasadach? I czy w takim wypadku trzeba zacząć spłacać leasing przed otrzymaniem auta, czy można po? Nie będzie ryzyka, że US jednak nie pozwoli na odliczenia w obecnym stanie?
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Witam,
Właśnie zamawiam samochód z odbiorem ok kwietnia 2019 o wartości ok. 210 000 zł. Planuję zawrzeć umowę leasingu jeszcze w 2018 roku.
Chciałbym doprecyzować jakie warunki należy spełnić aby załapać się na "stare" zasady rozliczania leasingu.
Czy warunkiem koniecznym i wystarczającym do zaliczania 100% leasingu w koszty jest sam fakt zawarcia umowy leasingu w 2018?
Leasingodawca sugeruje, że bezpiecznej jest również wpłacić wstępną opłatę leasingową jeszcze w 2018. Czy jest taka konieczność?
Właśnie zamawiam samochód z odbiorem ok kwietnia 2019 o wartości ok. 210 000 zł. Planuję zawrzeć umowę leasingu jeszcze w 2018 roku.
Chciałbym doprecyzować jakie warunki należy spełnić aby załapać się na "stare" zasady rozliczania leasingu.
Czy warunkiem koniecznym i wystarczającym do zaliczania 100% leasingu w koszty jest sam fakt zawarcia umowy leasingu w 2018?
Leasingodawca sugeruje, że bezpiecznej jest również wpłacić wstępną opłatę leasingową jeszcze w 2018. Czy jest taka konieczność?
- Jarosław Król
- Administracja
- Posty: 1235
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
@Kendo i Karol
Ciężko jest odpowiedzieć na Wasze pytania. Ustawa przewiduje, że wystarczy sam fakt zawarcia umowy w 2018 roku, domyślnie odbiór może więc nastąpić dopiero w 2019 i nadal można pozostać na starych zasadach zaliczania kosztów podatkowych.
Ale czy w praktyce za jakiś czas ktoś nie wymyśli jakiejś interpretacji, która będzie to negowała, to niestety nikt nie da na to gwarancji.
Prawdopodobnie fakt zapłaty czynszu inicjalnego w 2018 i spłacania kolejnych rat jeszcze przed odbiorem auta w 2019 może mieć dodatkowy ciężar dowodowy przy ewentualnym sporze, jeśli fiskus negowałby to, czy zawarcie umowy nie było pozorne lub coś w tym stylu, ale interpretując obecnie przepisy wprost nie jest to konieczne.
Więc naprawdę ciężko jest coś doradzić.
Ciężko jest odpowiedzieć na Wasze pytania. Ustawa przewiduje, że wystarczy sam fakt zawarcia umowy w 2018 roku, domyślnie odbiór może więc nastąpić dopiero w 2019 i nadal można pozostać na starych zasadach zaliczania kosztów podatkowych.
Ale czy w praktyce za jakiś czas ktoś nie wymyśli jakiejś interpretacji, która będzie to negowała, to niestety nikt nie da na to gwarancji.
Prawdopodobnie fakt zapłaty czynszu inicjalnego w 2018 i spłacania kolejnych rat jeszcze przed odbiorem auta w 2019 może mieć dodatkowy ciężar dowodowy przy ewentualnym sporze, jeśli fiskus negowałby to, czy zawarcie umowy nie było pozorne lub coś w tym stylu, ale interpretując obecnie przepisy wprost nie jest to konieczne.
Więc naprawdę ciężko jest coś doradzić.
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Mam pytanie zawarcie umowy jeszcze w tym roku ma skutkować leasingiem na starych zasadach natomiast ta umowa jak i stare umowy nie mogą być "zmieniane" po 1 stycznia bo wtedy przechodzimy na nowe zasady. Natomiast moje pytanie brzmi co mam rozumieć przez słowo zmieniane chodzi o wartość leasingu, harmonogram spłat ponieważ chce kupic samochod ale nie wiem czy np nie zmieni się jego specyfikacja podczas produkcji np. Wersja silnikowa czt tez wyposażenie ale załóżmy że nie wpłynie to na kwotę leasingu w żaden sposób. I pytanie czy taka zmiana jest dopuszczalna czy jaka kolwiek zmiana w umowie skutkuje przejściem na niekorzystny sposób finansowania. Z góry dziękuję za odpowiedź
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Zasadniczo zmiana to coś, co wymaga aneksu. Inna specyfikacja samochodu nie powinna powodować konieczności podpisania aneksu, ale takie rzeczy najlepiej ustalić z leasingodawcą, którego wybierzesz.paramount pisze:Mam pytanie zawarcie umowy jeszcze w tym roku ma skutkować leasingiem na starych zasadach natomiast ta umowa jak i stare umowy nie mogą być "zmieniane" po 1 stycznia bo wtedy przechodzimy na nowe zasady. Natomiast moje pytanie brzmi co mam rozumieć przez słowo zmieniane chodzi o wartość leasingu, harmonogram spłat ponieważ chce kupic samochod ale nie wiem czy np nie zmieni się jego specyfikacja podczas produkcji np. Wersja silnikowa czt tez wyposażenie ale załóżmy że nie wpłynie to na kwotę leasingu w żaden sposób. I pytanie czy taka zmiana jest dopuszczalna czy jaka kolwiek zmiana w umowie skutkuje przejściem na niekorzystny sposób finansowania. Z góry dziękuję za odpowiedź
Z kryzysem finansowym jest jak z piłką nożną - wszyscy się teraz na nim znają.
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
@Kendo i Karol
Temat opisała DGP z 08.10.2018, MF odpowiedziało, że liczy się data zawarcia umowy, a nie wydania pojazdu
Temat opisała DGP z 08.10.2018, MF odpowiedziało, że liczy się data zawarcia umowy, a nie wydania pojazdu