Masterlease - nowi właściciele, strategia ta sama
Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
- FmLeasing.pl
- FmLeasing.pl
- Posty: 929
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 13:12
Masterlease - nowi właściciele, strategia ta sama
Masterlease Polska, największa firma branży Car Fleet Management (CFM) w Polsce zmieniła właściciela. Transakcja, do której doszło 7 kwietnia 2010 roku była wynikiem rocznych negocjacji pomiędzy dotychczasowym właścicielem GMAC Financial Services (jedną ze spółek koncernu General Motors), a zarządem Masterlease wspieranym przez fundusz private equity Abris Capital Partners. W wyniku sprzedaży, której wartość opiewa na 700 milionów złotych miał miejsce największy w Europie Centralnej i Wschodniej wykup menedżerski.
W dniu 22 kwietnia 2010 odbyła się konferencja prasowa Masterlease Polska i Abris CP, która miała przybliżyć szczegóły wykupu firmy z rąk GM. Nas interesowało głównie jaki wpływ zmiana właścicielska będzie miała dla strategii spółki z punktu widzenia jej klientów.
Okazuje się, że Masterlease nie tylko nie zamierza jej zmieniać, a wręcz będzie ją wzmacniał. Spółka poprzez Futurę Leasing, a także Prime Car Management (obie tworzą grupę Masterlease) nadal zamierza oferować usługi konwencjonalnego leasingu, a także wynajmu długoterminowego i zarządzania flotą. Oferta ta zarówno w postaci samego finansowania jak i full service leasingu, a także leasingu z serwisem ma być oferowana zarówno dużym klientom korporacyjnym jak i przedsiębiorcom z sektora MŚP.
Masterlease nie zamierza wycofywać się ze współpracy z siecią dealerską Opla i Chevroleta, a wręcz przedstawiciele - na czele z Jerzym Kobyliński założycielem i wieloletnim prezesem Masterlease - twierdzą, że w nowej sytuacji współpraca ta może dostać dodatkowego „kopa”. Podobnie wygląda to w przypadku obsługi finansowej dealerów Fiata.
Zarząd Masterlease zamierza wykorzystać pozycję rynkową firmy i fakt, że dysponując flotą blisko 25.000 pojazdów jest atrakcyjnym partnerem dla producentów i importerów – mogąc kierować do nich duży strumień zakupowy zarówno samochodów jak i usług serwisowych.
Właśnie dlatego to współpraca z sieciami dealerskimi i oferowanie leasingów fabrycznych oraz obsługi flotowej ma być nadal podstawowym i dynamicznie rozwijanym kanałem dystrybucji oferty firmy. Prezesowi Kobylińskiemu wymsknęło się, że finalizowane są właśnie umowy współpracy z Citroenem, Mitsubishi i Volvo. Podobnie jak w przypadku Opla, Chevroleta i Fiata mają to być dedykowane programy finansowe każdy pod swoim własnym „brandem”.
Na konferencji wyjaśniły się też wątpliwości dotyczące ewentualnej współpracy Masterlease z FM Bankiem, którego udziałowcem jest również Abris.
Przypomnijmy, że już od kilku miesięcy krążyła informacja o tym jakoby Abris negocjował możliwość zakupu Futury Leasing, czyli spółki z grupy Masterlease oferującej klasyczny leasing. Rodziło to przypuszczenia, że Abris zamierza pozyskać firmę leasingową jako uzupełnienie dla oferty produktowej FM Banku.
Ostatecznie okazało się, że od początku negocjacje dotyczyły całego Masterlease Polska i Abris traktuje inwestycję w tą firmę jako zupełnie niezależną od FM Banku.
Nie ma więc mowy o tworzeniu jednolitej grupy finansowej i jakiejkolwiek formie łączenia sił. Masterlease będzie odrębną strukturą, zachowa swoją dotychczasową tożsamość, w tym nazwę i logo.
Prezes Jerzy Kobyliński nie wyklucza jednak jakiejś luźnej formy współpracy z FM Bankiem i przyznał, że jest już po słowie z jego zarządem. Jest jednak zdecydowanie za wcześnie, żeby móc choćby spekulować na temat formuły współpracy – jeśli w ogóle ona nastąpi.
Wszystko wskazuje na to, że dla dotychczasowych klientów Masterlease Polska nie nastąpią żadne istotne zmiany. Poza tym, ze niedługo będą mogli oni dodatkowo wybierać spośród rozszerzonej listy marek samochodów, które znajdą się w ofercie firmy.
Warto tu zauważyć, że dla funduszu Abris inwestycja w Masterlease ma perspektywę nie dłuższą niż 3-5 lat. Po tym okresie fundusz zamierza sprzedać swoje udziały, zapewne inwestorowi branżowemu, z możliwie jak największym zyskiem.
W przypadku firm branży leasingowej i car fleet management nic tak bardzo nie podnosi wartości firmy jak zwiększanie udziału w rynku. Można więc spodziewać się dalszej ekspansji rynkowej Masterlease czemu sprzyja silne dokapitalizowanie firmy przez nowych właścicieli.
W dniu 22 kwietnia 2010 odbyła się konferencja prasowa Masterlease Polska i Abris CP, która miała przybliżyć szczegóły wykupu firmy z rąk GM. Nas interesowało głównie jaki wpływ zmiana właścicielska będzie miała dla strategii spółki z punktu widzenia jej klientów.
Okazuje się, że Masterlease nie tylko nie zamierza jej zmieniać, a wręcz będzie ją wzmacniał. Spółka poprzez Futurę Leasing, a także Prime Car Management (obie tworzą grupę Masterlease) nadal zamierza oferować usługi konwencjonalnego leasingu, a także wynajmu długoterminowego i zarządzania flotą. Oferta ta zarówno w postaci samego finansowania jak i full service leasingu, a także leasingu z serwisem ma być oferowana zarówno dużym klientom korporacyjnym jak i przedsiębiorcom z sektora MŚP.
Masterlease nie zamierza wycofywać się ze współpracy z siecią dealerską Opla i Chevroleta, a wręcz przedstawiciele - na czele z Jerzym Kobyliński założycielem i wieloletnim prezesem Masterlease - twierdzą, że w nowej sytuacji współpraca ta może dostać dodatkowego „kopa”. Podobnie wygląda to w przypadku obsługi finansowej dealerów Fiata.
Zarząd Masterlease zamierza wykorzystać pozycję rynkową firmy i fakt, że dysponując flotą blisko 25.000 pojazdów jest atrakcyjnym partnerem dla producentów i importerów – mogąc kierować do nich duży strumień zakupowy zarówno samochodów jak i usług serwisowych.
Właśnie dlatego to współpraca z sieciami dealerskimi i oferowanie leasingów fabrycznych oraz obsługi flotowej ma być nadal podstawowym i dynamicznie rozwijanym kanałem dystrybucji oferty firmy. Prezesowi Kobylińskiemu wymsknęło się, że finalizowane są właśnie umowy współpracy z Citroenem, Mitsubishi i Volvo. Podobnie jak w przypadku Opla, Chevroleta i Fiata mają to być dedykowane programy finansowe każdy pod swoim własnym „brandem”.
Na konferencji wyjaśniły się też wątpliwości dotyczące ewentualnej współpracy Masterlease z FM Bankiem, którego udziałowcem jest również Abris.
Przypomnijmy, że już od kilku miesięcy krążyła informacja o tym jakoby Abris negocjował możliwość zakupu Futury Leasing, czyli spółki z grupy Masterlease oferującej klasyczny leasing. Rodziło to przypuszczenia, że Abris zamierza pozyskać firmę leasingową jako uzupełnienie dla oferty produktowej FM Banku.
Ostatecznie okazało się, że od początku negocjacje dotyczyły całego Masterlease Polska i Abris traktuje inwestycję w tą firmę jako zupełnie niezależną od FM Banku.
Nie ma więc mowy o tworzeniu jednolitej grupy finansowej i jakiejkolwiek formie łączenia sił. Masterlease będzie odrębną strukturą, zachowa swoją dotychczasową tożsamość, w tym nazwę i logo.
Prezes Jerzy Kobyliński nie wyklucza jednak jakiejś luźnej formy współpracy z FM Bankiem i przyznał, że jest już po słowie z jego zarządem. Jest jednak zdecydowanie za wcześnie, żeby móc choćby spekulować na temat formuły współpracy – jeśli w ogóle ona nastąpi.
Wszystko wskazuje na to, że dla dotychczasowych klientów Masterlease Polska nie nastąpią żadne istotne zmiany. Poza tym, ze niedługo będą mogli oni dodatkowo wybierać spośród rozszerzonej listy marek samochodów, które znajdą się w ofercie firmy.
Warto tu zauważyć, że dla funduszu Abris inwestycja w Masterlease ma perspektywę nie dłuższą niż 3-5 lat. Po tym okresie fundusz zamierza sprzedać swoje udziały, zapewne inwestorowi branżowemu, z możliwie jak największym zyskiem.
W przypadku firm branży leasingowej i car fleet management nic tak bardzo nie podnosi wartości firmy jak zwiększanie udziału w rynku. Można więc spodziewać się dalszej ekspansji rynkowej Masterlease czemu sprzyja silne dokapitalizowanie firmy przez nowych właścicieli.
- Załączniki
-
- Model biznesowy Masterlease Polska
- masterlease_biznes.jpg (57.95 KiB) Przejrzano 21869 razy
http://www.FmLeasing.pl | Kontakt: news(at)fmleasing.pl
- Tomasz Piotrowski
- PRO
- Posty: 1162
- Rejestracja: 2 kwie 2009, o 20:34
Re: Masterlease - nowi właściciele, strategia ta sama
Potwierdzeniem tego jest komunikat GM Polska z dziś.
Tylko, że oni informują, że programem finansowania przez Masterlease będzie tylko Opel i zmienia się nazwa tego programu:
Tylko, że oni informują, że programem finansowania przez Masterlease będzie tylko Opel i zmienia się nazwa tego programu:
Od 26 kwietnia program finansowania samochodów znany jako GMBS (General Motors Business Services) zostaje wprowadzony na rynek w zmodernizowanej formie pod nazwą OBS (Opel Business Services).
Teraz program finansowania samochodów będzie dedykowany jedynie klientom marki Opel. Nie zmienia się zasięg jego działania, a więc nadal będzie obowiązywał na terenie całego kraju.
- Proponowany program finansowania samochodów marki Opel połączony z ubezpieczeniem oraz możliwością opieki serwisowej jest bardzo popularny i wysoko ceniony przez naszych klientów - mówi Peter Fahrni szef General Motors w Polsce.
Program Opel Business Services (OBS) bazuje na umowie leasingu operacyjnego, który został uzupełniony o możliwości obsługi samochodu, których wybór należy do odbiorcy usługi. Jest to kontynuacja programu GMBS. W ramach programu zagwarantowane są: finansowanie zakupu samochodu (od 5% udziału własnego, na 24-48 miesięcy), opłata rejestracyjna, kontrola techniczna (w ASO), pakiet ubezpieczeń AC,/OC/ NW, koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych.
General Motors Business Services (GMBS) został uruchomiony w 2005 r., a w jego ramach oferowano samochody koncernu General Motors (marki Opel, Saab, Chevrolet, Cadillac). Od tego czasu z pomocą programu GMBS zostało wydanych w leasing ponad 13 tys. aut. Markę przewodnią (ponad 75%) w tej grupie stanowił Opel. W czasie kilku lat funkcjonowania programu większość użytkowników zdecydowało się na wybór opcji finansowania wzbogaconego o usługi związane z obsługą ubezpieczenia i likwidacji szkód komunikacyjnych, które znajdują się w standardowej ofercie.
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Re: Masterlease - nowi właściciele, strategia ta sama
Tomek_P, A gdzie w tej informacji jest mowa, że to chodzi o Masterlease?
- Tomasz Piotrowski
- PRO
- Posty: 1162
- Rejestracja: 2 kwie 2009, o 20:34
Re: Masterlease - nowi właściciele, strategia ta sama
General Motors Business Services to jest program obsługiwany przez Masterlease, a tu jest mowa o zmianie nazwy na Opel Business Services.KOLEC pisze:Tomek_P, A gdzie w tej informacji jest mowa, że to chodzi o Masterlease?

OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Re: Masterlease - nowi właściciele, strategia ta sama
Może być zmiana nazwy związana z nazwą leasingodawcy.
- Tomasz Piotrowski
- PRO
- Posty: 1162
- Rejestracja: 2 kwie 2009, o 20:34
Re: Masterlease - nowi właściciele, strategia ta sama
Nie rozumiemKOLEC pisze:Może być zmiana nazwy związana z nazwą leasingodawcy.
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Re: Masterlease - nowi właściciele, strategia ta sama
Zmiana nazwy usługi może być związana ze zmianą leasingodawcy.Tomek_P pisze:Nie rozumiemKOLEC pisze:Może być zmiana nazwy związana z nazwą leasingodawcy.
- Tomasz Piotrowski
- PRO
- Posty: 1162
- Rejestracja: 2 kwie 2009, o 20:34
Re: Masterlease - nowi właściciele, strategia ta sama
Dobra, to wejdź na stronę Masterlease i zobacz, że to oni oferują Opel Business Services.Zmiana nazwy usługi może być związana ze zmianą leasingodawcy.

OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
- Jarosław Król
- Administracja
- Posty: 1256
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32
- leasingmaniak
- PRO
- Posty: 70
- Rejestracja: 29 sty 2010, o 18:23
Re: Masterlease - nowi właściciele, strategia ta sama
Opel robił na to ponoć przetarg czy konkurs. Nie było powiedziane że Masterlease będzie to obsługiwać ale widać się udało.