Jaki byłby koszt leasingu, gdybyśmy byli już w strefie euro?

Pytania podatkowe, wiadomości z branży leasingowej, sprzęt poleasingowy, dyskusje ogólne
Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Awatar użytkownika
FmLeasing.pl
FmLeasing.pl
Posty: 929
Rejestracja: 31 mar 2009, o 13:12

Jaki byłby koszt leasingu, gdybyśmy byli już w strefie euro?

Post autor: FmLeasing.pl »

Czy Polska powinna znaleźć się w strefie euro? Argumenty za i przeciw są różnej natury - od tych populistycznych po zdroworozsądkowe. Przyjrzyjmy się jednak na przykładzie ile kosztowałby leasing, gdyby Polska już w tej chwili należała do unii walutowej euro.

Podczas gdy w Polsce główna stopa procentowa wynosi 4,5%, w strefie Euro jest to zaledwie 1%. Najczęściej stosowane stawki bazowe w oparciu, o które leasingodawcy wyliczają koszt leasingu w Polsce czyli Wibor 1M i Wibor 3M wynoszą odpowiednio 4,72% i 4,94%. W tym samym czasie stawka depozytów Euribor wynosi dla 1M - 0,429%, a dla 3M - 0,8%.

Spójrzmy jak ta różnica w wysokości depozytów w PLN i EUR przekłada się na koszt leasingu. W naszym przykładzie będzie to oferta leasingu samochodu o wartości 100.000,00 jednostek (dla łatwiejszego porównania nie będziemy przeliczać wartości wg. kursu EUR/PLN i odwrotnie).
Przy okresie finansowania 36 miesięcy i 20-procentowej wpłacie wysokość raty przy obecnym oprocentowaniu w Polsce wyniosłaby 2.482,24 jednstki.

Gdybyśmy przy tych samych warunkach i tej samej marży leasingodawcy zastosowali oprocentowanie „obowiązujące” w strefie euro to rata wynosiłaby 2.324,95 jednostek.
Różnica na pojedynczej racie wyniosłaby 157,29, co przez cały okres leasingu dałoby oszczędność 5.662,44 jednostek – czy też złotych jak kto woli…

Oszczędności stanowiącej blisko 6% wartości przedmiotu leasingu na pewno nie można nazwać symboliczną.

Ktoś mógłby powiedzieć teraz – okej, przecież my też możemy skorzystać z leasingu walutowego/denominowanego, który jest oprocentowany znacznie niżej od leasingu w PLN. Owszem, jednak leasing denominowany w walutach obcych jest trudniej dostępny oraz wiąże się ze spreadem, który znacznie obniża jego finansową atrakcyjność. Do tego dla nas Polaków, którzy w większości zarabiają w złotych zawsze pozostanie ryzyko kursowe i związany z tym stes.

Czy zatem warto aby Polska znalazła się w strefie euro? Leasingobiorcy chyba nie mieliby nic przeciwko…
http://www.FmLeasing.pl | Kontakt: news(at)fmleasing.pl


Uzyskaj najlepsze możliwe warunki Leasingu i Ubezpieczenia GAP

 Wyszukiwarka Leasingu  - Otrzymasz oferty od bankowych leasingodawców. Porównasz warunki i unikniesz kosztownych błędów.

 Kalkulator Ubezpieczenia GAP  - Kupisz dobry GAP fakturowy taniej na włąsną rękę.



Awatar użytkownika
Tomasz Piotrowski
PRO
Posty: 1162
Rejestracja: 2 kwie 2009, o 20:34

Re: Jaki byłby koszt leasingu, gdybyśmy byli już w strefie euro?

Post autor: Tomasz Piotrowski »

I to jest konkret w dyskusji warto być czy nie w euro, a nie pieprzenie o tym jak to jest utrata tożsamości narodowej i takie tam inne pierdoły. :roll:

Awatar użytkownika
Lui
PRO
Posty: 1192
Rejestracja: 4 maja 2009, o 21:29

Re: Jaki byłby koszt leasingu, gdybyśmy byli już w strefie euro?

Post autor: Lui »

Marże też byłyby niższe więc byłoby nawet jeszcze taniej. :(
Z kryzysem finansowym jest jak z piłką nożną - wszyscy się teraz na nim znają.

OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)

Awatar użytkownika
Spayker
PRO
Posty: 559
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 17:54

Re: Jaki byłby koszt leasingu, gdybyśmy byli już w strefie euro?

Post autor: Spayker »

Lui pisze:Marże też byłyby niższe więc byłoby nawet jeszcze taniej. :(
Kiedyś czytałem, że w Polsce marże są wysokie, bo banki i firmy leasingowe muszą dużo płacić pośrednikom.
W przypadku leasingu to bardziej niż o pośredników chodzi o prowizje za polecenie dla dostawców, dealerów, etc.



ODPOWIEDZ