Biorę po raz pierwszy samochód w leasing i mam kilka pytań

Porady i pomoc w uzyskaniu finansowania pojazdów i sprzętu. Także dyskusje o wynajmie długoterminowym. Sprawy związane z przebiegiem leasingu, użytkowaniem przedmiotu, cesje, wykup i zakończenie umowy
Awatar użytkownika
kasia-kupiapa-nowak

Biorę po raz pierwszy samochód w leasing i mam kilka pytań

Post autor: kasia-kupiapa-nowak »

Witam, jak w temacie jestem zielona odnoscie leasingu i wszelkich kredytów. Posiadam mała jednoosobowa firme i chciałabym kupic skode fabie na leasing. Nigdy wszesniej tego nie robiłam i mam kilka oczywistych pytan. Dziekuje z góry za odpowiedz :D

Skoda fabia - 56800zł br / 46178zł n
10%wstepne (4617zł netto), raty(46miesiecy), 10% wykupu (4617zł netto)
rata: 1087,7zł brutto / 884,31 netto

Pytanka:
1) Wstepne, raty oraz wykup auta bede płacic netto czy brutto? Chodzi mi czy odrazu bedzie to netto co miesiac czy w rocznym rozliczeniu?
2) Kiedy nastepuje pierwsza wpłata wstepnego 10% ? przy podpisaniu umowy leasingowej czy przy odbierze auta?
3) Ubezpieczenie jest obowiazkowe:
a) ile kosztuje srednio na rok?
b) co zawiera?
c) kiedy za nie płace?
4) Co sie stanie z umowa leasingowa jesli po ok roku czasu firma upadnie? Raty leasngu beda opłacane na bieżąco ale różnie to bywa w zyciu a 4 lata to sporo czasu.
a) czy ubezpieczenie od utraty pracy pokryje jakies koszta? Przez ile miesiecy ?
5) Czy auto mozna używać do prywatnych celów i jakie sa tego konsekwencje? Chodzi mi o to czy moge pozyczyc samochód np. szwagrowi, który jedzie na zagraniczne wakacje z rodzina ?
6) Wykup:
Jesli bede chciała po 4 latach oddac auto i pobrac nowe to kto decyduje o jego wycenie?


dziekuje i pozdrawiam


Jeszcze nigdy nie korzystałeś z leasingu i chciałbyś dowiedzieć się więcej?
Pierwszy leasing - poradnik dla początkujących


Jak otrzymać wiele dobrych ofert leasingu? Wyszukiwarka i Kalkulator