Dlaczego leasingodawcy fabryczni są najgorsi? Bo nie muszą się starać

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Dlaczego leasingodawcy fabryczni są najgorsi? Bo nie muszą się starać

Re: Dlaczego leasingodawcy fabryczni są najgorsi? Bo nie muszą się starać

autor: Michał Krupiński » 16 cze 2020, o 11:21

Odświeżam wątek, bo dziś odbyłem ciekawą rozmowę telefoniczną z panią-klientką jednego z fabrycznych leasingodawców... Nie podam nazwy firmy, bo mimo wszystko nie chcę robić "siary", tym bardziej, że nie jest to przypadek odosobniony. Jednak klientka była autentycznie zdesperowana i na tyle mnie "ruszyła" ta rozmowa, że pomyślałem, że warto przypomnieć z "czym" można mieć do czynienia.

Otóż pani próbuje od jakiegoś czasu skrócić (spłacić wcześniej) leasing. Kontakt z doradcą jest oczywiście niemożliwy (umowa zawierana w salonie i nie jest to sprawa dealera). Na infoliniach wyczekiwanie i wysłuchiwanie automatów, bardzo, baaardzo rzadko ktoś odbiera... Jak już ktoś odbiera to spychologia. Klientka w akcie desperacji pojechała do siedziby, ale nie została wpuszczona przez ochroniarza (COVID-19).

Wreszcie udało jej się złożyć wniosek o skrócenie umowy i temat oczywiście utknął. Obecnie jeśli w ogóle uda jej się dodzwonić na infolinię, to dostaje informacje, że "już dziś" i oczywiście nic się nie dzieje i tak cały czas.

Pani nie mieści się w głowie, że w XXI wieku możliwe jest takie zachowanie instytucji finansowej, tym bardziej, że ma porównanie z innymi, "normalnymi" leasingodawcami. Uważa, że ta firma powinna być w jakiś sposób skontrolowana...

Re: Dlaczego leasingodawcy fabryczni są najgorsi? Bo nie muszą się starać

autor: Lui » 30 lis 2012, o 11:21

Może wyszli z założenia, że koszt całkowity to nie wszystko 8-) :D

Re: Dlaczego leasingodawcy fabryczni są najgorsi? Bo nie muszą się starać

autor: Michał Krupiński » 30 lis 2012, o 07:12

rooster pisze:Takie firmy dzialaja troche tak jak dzialaja bezobslugowe automaty. Problem w tym ze leasing nie jest usluga stworzona do tego rodzaju obslugi.
Dziś raniutko pomagałem w analizie ofert leasingu jednemu z użytkowników, który skorzystał z Wyszukiwarki Leasingu.
Sam dostał też ofertę w salonie, w którym wybrał samochód, ofertę leasingu fabrycznego... ;) 8-)

Podczas gdy najlepsze oferty jakie spłynęły przez aplikację były na poziomie kosztu rzeczywistego 7-7,5%, kilka innych na poziomie w okolicach 8-8,5%, to leasing fabryczny przygotował klientowi ofertę na ponad... 13%!!!! :shock: :shock: :shock: :lol: :lol:

Rabat na cenę samochodu niestety w żaden sposób nie rekompensował takiego zdzierstwa - bo inaczej nie da się tego nazwać. :roll:

Re: Dlaczego leasingodawcy fabryczni są najgorsi? Bo nie muszą się starać

autor: rooster » 17 wrz 2012, o 15:21

Takie firmy dzialaja troche tak jak dzialaja bezobslugowe automaty. Problem w tym ze leasing nie jest usluga stworzona do tego rodzaju obslugi.

Re: Dlaczego leasingodawcy fabryczni są najgorsi? Bo nie muszą się starać

autor: Tomasz Piotrowski » 17 wrz 2012, o 11:07

Ja proponuję wrzucić w tym wątku jeszcze poniższą opinię, która oddaje moim zdaniem wszystko:
Proszę Państwa. Jest to najgorsza firma leasingowa z jaką miałem do czynienie przez ostatnie 15 lat doświadczeń. Byłem klientem EFL, BRE Leasing, WBK Leasing no i nieszczęśliwie mój wybór ze względów zakupu VW padł na VW Leasing Polska. Co jest nie tak ? Poza szybkim przygotowaniem oferty i oprocentowaniem podobnym do innych firm leasingowych wszystko na co napotkałem jest beznadziejne w porównaniu z jakąkolwiek z firm z którymi współpracowałem wcześniej. Konkretnie:

1. Przedstawiciele terenowi pracujący w salonach VW są pozbawieni jakichkolwiek kompetencji poza przyjęciem dokumentów.
Nie można ustalić z nimi nic. Każda najdrobniejsza pierdoła idzie drogą korespondencyjną. Odpowiedzi uzyskuje się po miesiącu lub dłużej.
2. Przedstawiciele firmy pracujący w call center nie są kompetentni, nie są w stanie ustalić czegokolwiek, wszystko schodzi na drogę korespondencyjną i trwa miesiąc bądź dłużej. Przykład zmiany harmonogramu. Symulacja propozycji trwała przez miesiąc i 10 dni.
3. Przedstawiciele firmy w terenie wprowadzają klientów w błąd, nie są w stanie przedstawić aktualnych warunków i oferty leasingu z Tabelą Opłat i Prowizji z tytułu usług dodatkowych. Przykładem jest cesja naszej umowy leasingowej. Przedstawiciele w grudniu 2010, styczniu 2010, lutym 2010 twierdzą uparcie, że cesja umowy w VW Leasing nie jest możliwa choć taka usługa istnieje w tabeli opłat i prowizji VW Leasing od 13 Lipca 2009 i jest aktualna do dziś. Cesji dokonują.
4. VW Leasing nie respektuje własnej Tabeli Opłat i Prowizji twierdząc, że nie jest ona ważna i nie stanowi jakiejkolwiek podstawy naliczeń opłat za usługi. Powołuje się na uchwały zarządu, których klient nie zna ani w chwili zawarcia umowy, ani później. Konkretnie w Tabeli Opłat i Prowizji występuje pozycja: "przejęcie długu umowy leasingu - 1% wartości przedmiotu leasingu". W moim przypadku z tytułu przejęcia umowy leasingowej o wartości 76.000 zł brutto naliczył opłatę 7467,97 zł netto co stanowi 1% od kwoty 746 797 czyli 10 krotnie wyższej niż wynikająca z Tabeli Opłat i Prowizji !!!!!!!.
5. VW Leasing traktuje zmianę harmonogramu spłaty nie odwołując się do pozostałej wartości resztowej. Traktuje zmianę harmonogramu jako zawarcie nowej umowy naliczając ponownie te same koszta, które zostały już przez klienta poniesione.
6. VW Leasing w sytuacjach spornych nakazuje klientowi kontaktującemu się przez call center podawanie konkretnych dat i godzin połączeń telefonicznych twierdząc, że bez tej informacji nie jest w stanie ich odsłuchać pomimo wpisywania w systemie numerycznym nr umów, których dotyczą rozmowy.

To tylko kilka przykładów. Mam więcej, ale nie mam za bardzo czasu, aby je opisywać.

W każdym razie nie decydujcie się Państwo na ten leasing pomimo tego, że podczas zawierania umowy nosi znamiona bardzo
przyjaznego i otwartego. Nie jest to towarzystwo leasingowe. Jest to biurokratyczna machina, która przeżuwa klienta, nie ma sposobu, aby cokolwiek w umowie zmienić bez narażania się na bardzo długi czas oczekiwania na jakąkolwiek decyzję, propozycję etc. i najważniejsze !!!!! NIE RESPEKTUJE WARUNKÓW OFEROWANYCH W TABELI OPŁAT I PROWIZJI !!!! To dla nich bezwartościowy dokument, decyzje VW LEASING PODEJMUJE NA PODSTAWIE ENIGMATYCZNYCH UCHWAŁ. Może się okazać, że naliczy dowolną kwotę wg wzoru, zmienić warunki w ten sposób, że zmusi Państwa do rezygnacji z umowy, która przestanie być dla Państwa opłacalna, taniej okaże się zwrócić przedmiot leasingu. Aby nie być gołosłownym jutro przedstawię linki do dokumentów, które potwierdzają to co piszę.

Dlaczego leasingodawcy fabryczni są najgorsi? Bo nie muszą się starać

autor: FmLeasing.pl » 17 wrz 2012, o 09:47

Temat leasingu fabrycznego przewijał się na naszym forum wielokrotnie – przewijał w sensie negatywnym. Również pytania z prośbami o pomoc i poradę, które do nas docierają bardzo często dotyczą zachowań nie fair ze strony fabrycznych finansujących. Czas więc zrobić małe podsumowanie i wyjaśnić dlaczego firmy oferujące ten rodzaj leasingu stają się obiektem tak wielu skarg i narzekań.
...
Czytaj więcej: Leasing fabryczny - dlaczego jest tyle skarg?


Wszystkie porady dla chcących skorzystać z leasingu znajdziesz tu:
Megaporadnik: Umiejętny wybór oferty leasingu, a w nich:
- pozyskanie ofert, analiza i negocjacje
- procedury w praktyce
- czego się wystrzegać
- inne przydatne porady

Na górę