Dylemat kupno czy leasing, a może przejęcie? Jestem ryczałtowcem. Czy w moim przypadku leasing operacyjny ma sens?

Pytania podatkowe, wiadomości z branży leasingowej, sprzęt poleasingowy, dyskusje ogólne
Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Awatar użytkownika
JPSAN
Posty: 4
Rejestracja: 9 lut 2017, o 18:50

Dylemat kupno czy leasing, a może przejęcie? Jestem ryczałtowcem. Czy w moim przypadku leasing operacyjny ma sens?

Post autor: JPSAN »

Witam , jestem nowy i oczywiście zielony wiec proszę o wyrozumiałość :)
Chciałbym za miesiąc kupić /wziąć w leasing na firmę ,której jestem właścicielem auto osobowe o wartości 100tys brutto ( VAT 23%). Jestem Vatowcem ale podatek jaki płacę to ryczałt wiec kosztów nie mam i odliczał będę tylko połowę VAT-u.Gotówkę mam na zakup jednak dowiedziałem się,że względu na VAT to się nie opłaca i lepiej wybrać inną formę.Auto ma prawie 4 lata i jest aktualnie w leasingu wiec może korzystnie byłoby po prostu przedłużyć w tej samej firmie? Autkiem pojeżdżę max 3 lata i potem je sprzedam i nie uśmiecha mi sie płacenie za to VAT-u...Dodam,iż kupuję auto od znajomego ( może to ważna informacja ). Czy w moim przypadku leasing operacyjny ma sens? Ponieważ dysponuję gotówką na auto to lepiej wziąć na jak najkrótszy okres- leasing , potem wykupić na siebie jako prywatną osobę,zrobić darowiznę na żonę i po 3 latach sprzedać?pozdrawiam

Chcesz dowiedzieć się więcej? Pamiętaj, żeby przeczytać nasz poradnik o ryczałcie:
Leasing a ryczałt od przychodów ewidencjonowanych


Jak otrzymać wiele dobrych ofert leasingu? Wyszukiwarka i Kalkulator