Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Co do raty leasingu i paliwa to się zgadza. Jednak ubezpieczenie też ma być liczone do limitu 150 tys. zł. Czyli podobny przelicznik jak przy racie leasingu.
Z kryzysem finansowym jest jak z piłką nożną - wszyscy się teraz na nim znają.
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
o ile polisa w pierwszym roku jeszcze jest oczywista to jak wliczyć tą w drugim i trzecim do wartości powyżej 150k?
- Jarosław Król
- Administracja
- Posty: 1235
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Pod uwagę brana jest wartość wpisana do polisyoszukali_mnie pisze:o ile polisa w pierwszym roku jeszcze jest oczywista to jak wliczyć tą w drugim i trzecim do wartości powyżej 150k?
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Sprzedawałem ostatnio samochód który amortyzowałem do 20tys EURO.
Zakup był za 100'000 zł, używany, amortyzacja 30m-cy, cały się zamortyzował.
Kosztem była tylko część odpisu amortyzacyjnego (proporcjonalnie do 20 tyś EURO)
Sprzedałem i nie wliczyłem w koszty ani złotówki ponieważ skończyła się amortyzacja.
Część odpisu amortyzacyjnego, która nie stanowiła kosztów, nie uległa zaliczeniu w koszty również w momencie sprzedaży - jakby przepada.
W momencie sprzedaży można zaliczyć w koszty tylko to co nie zostało zamortyzowane (w pełnej kwocie).
Jeżeli dobrze myślę, to w zaistniałej sytuacji, pełną kwotę samochodu zakupionego na firmę (o wartości przekraczającej próg), będzie można wrzucić w koszty w momencie jego sprzedaży, jeżeli nie był wcześniej amortyzowany?
Pozdrawiam
Tomek
Zakup był za 100'000 zł, używany, amortyzacja 30m-cy, cały się zamortyzował.
Kosztem była tylko część odpisu amortyzacyjnego (proporcjonalnie do 20 tyś EURO)
Sprzedałem i nie wliczyłem w koszty ani złotówki ponieważ skończyła się amortyzacja.
Część odpisu amortyzacyjnego, która nie stanowiła kosztów, nie uległa zaliczeniu w koszty również w momencie sprzedaży - jakby przepada.
W momencie sprzedaży można zaliczyć w koszty tylko to co nie zostało zamortyzowane (w pełnej kwocie).
Jeżeli dobrze myślę, to w zaistniałej sytuacji, pełną kwotę samochodu zakupionego na firmę (o wartości przekraczającej próg), będzie można wrzucić w koszty w momencie jego sprzedaży, jeżeli nie był wcześniej amortyzowany?
Pozdrawiam
Tomek
- Jarosław Król
- Administracja
- Posty: 1235
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Tomcio pisze:Część odpisu amortyzacyjnego, która nie stanowiła kosztów, nie uległa zaliczeniu w koszty również w momencie sprzedaży - jakby przepada.
W momencie sprzedaży można zaliczyć w koszty tylko to co nie zostało zamortyzowane (w pełnej kwocie).
Czy w tych dwóch zdaniach nie ma czasem sprzeczności?
Chodzi o sprzedaż zaraz po wykupie? Bo nie wiem czy dobrze zrozumiałemTomcio pisze:Jeżeli dobrze myślę, to w zaistniałej sytuacji, pełną kwotę samochodu zakupionego na firmę (o wartości przekraczającej próg), będzie można wrzucić w koszty w momencie jego sprzedaży, jeżeli nie był wcześniej amortyzowany?
- Jarosław Król
- Administracja
- Posty: 1235
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Jak myślicie na którym posiedzeniu sejmu będą chcieli to uchwalić?
Do końca listopada zostały tylko trzy:
- 2, 3, 4, 5 października 2018 r.
- 23, 24, 25, 26 października 2018 r.
- 13, 14, 15, 16 listopada 2018 r.
Do końca listopada zostały tylko trzy:
- 2, 3, 4, 5 października 2018 r.
- 23, 24, 25, 26 października 2018 r.
- 13, 14, 15, 16 listopada 2018 r.
- Jarosław Król
- Administracja
- Posty: 1235
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Dostaliśmy takie pytanie, które zgodnie z życzeniem czytelniczki publikujemy:
- jeśli umowa zostanie zawarta w grudniu 2018 i przy założeniu, że będzie to już po terminie opublikowania jej w Dzienniku Ustaw, to koszty poniesione do końca 2018 roku zalicza się na obecnych zasadach, a z początkiem 2019 roku przechodzi się na nowe zasady.
- jeśli umowę uda się zawrzeć przed jej opublikowaniem w DU, to do końca 2020 roku zalicza się koszty na obecnych, starych zasadach - przepis przejściowy nie mówi nic o dacie odbioru, a jedynie o dacie zawarcia umowy - ciężko jest jednoznacznie wskazać co stanie się, jeśli umowa zostanie zawarta przed datą publikacji, a odbiór nastąpi po tej dacie
Jednak trzeba pamiętać, że jest to nadal projekt - w trybie konsultacji publicznych wiele organizacji przedsiębiorców wskazało, że przepis przejściowy w obecnym brzmieniu jest niekonstytucyjny (prawo działa wstecz), więc nie można wykluczyć, że zostanie on zmieniony.
Obecnie niestety nic nie jest pewne, jeśli chodzi o takie przypadki, więc ciężko jest dać jednoznaczną odpowiedź i poradę.
Zgodnie z projektem ustawy i jej przepisami przejściowymi:Na bieżącym etapie prac nad zmianami przepisów dotyczących rozliczania leasingu samochodów osobowych mówi się o wprowadzeniu przepisów przejściowych. Mają one dotyczyć tych umów, które będą zawarte w 2018 roku, ale przed opublikowaniem nowelizacji w Dzienniku Ustaw.
Zastanawiam się, czy ktoś wie, co w sytuacji osób, które zamówiły nowy samochód przed tym terminem (np. w VIII 2018) i czekają na jego wyprodukowanie. Decyzja o zakupie podjęta została przed ustawą o zmianach w leasingu, ale planowany termin odbioru samochodu nastąpi po terminie opublikowania Ustawy (XII 2018). Wstępna pozytywna decyzja leasingowa jest z VIII 2018, ale umowa leasingowa nie jest jeszcze podpisana, bo samochód jeszcze nie został wyprodukowany. Co można zrobić w takiej sytuacji, by podlegać pod stare przepisy, lub przepisy przejściowe?
- jeśli umowa zostanie zawarta w grudniu 2018 i przy założeniu, że będzie to już po terminie opublikowania jej w Dzienniku Ustaw, to koszty poniesione do końca 2018 roku zalicza się na obecnych zasadach, a z początkiem 2019 roku przechodzi się na nowe zasady.
- jeśli umowę uda się zawrzeć przed jej opublikowaniem w DU, to do końca 2020 roku zalicza się koszty na obecnych, starych zasadach - przepis przejściowy nie mówi nic o dacie odbioru, a jedynie o dacie zawarcia umowy - ciężko jest jednoznacznie wskazać co stanie się, jeśli umowa zostanie zawarta przed datą publikacji, a odbiór nastąpi po tej dacie
Jednak trzeba pamiętać, że jest to nadal projekt - w trybie konsultacji publicznych wiele organizacji przedsiębiorców wskazało, że przepis przejściowy w obecnym brzmieniu jest niekonstytucyjny (prawo działa wstecz), więc nie można wykluczyć, że zostanie on zmieniony.
Obecnie niestety nic nie jest pewne, jeśli chodzi o takie przypadki, więc ciężko jest dać jednoznaczną odpowiedź i poradę.
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Chodzi o sytuację, w której kupuje się samochód nowy lub używany samochód na firmę (nie w leasingu tylko np. za gotówkę lub na kredyt) i nie rozpoczyna się jego amortyzacji.Jarosław Król pisze:Tomcio pisze:Część odpisu amortyzacyjnego, która nie stanowiła kosztów, nie uległa zaliczeniu w koszty również w momencie sprzedaży - jakby przepada.
W momencie sprzedaży można zaliczyć w koszty tylko to co nie zostało zamortyzowane (w pełnej kwocie).
Czy w tych dwóch zdaniach nie ma czasem sprzeczności?
Chodzi o sprzedaż zaraz po wykupie? Bo nie wiem czy dobrze zrozumiałemTomcio pisze:Jeżeli dobrze myślę, to w zaistniałej sytuacji, pełną kwotę samochodu zakupionego na firmę (o wartości przekraczającej próg), będzie można wrzucić w koszty w momencie jego sprzedaży, jeżeli nie był wcześniej amortyzowany?
Jeżeli dobrze rozumiem to przy zakupie za 200'000zł amortyzacja będzie wynosiła 180'000zł (60 x 3000zł).
Kosztem prowadzonej działalności byłaby część odpisu amortyzacyjnego określona proporcjonalnie 150'000/180'000 czyli (60 miesięcy X 3000zł * 150/180).
Przy sprzedaży można wrzucić w koszty pozostałe odpisy w 100%.
Wniosek - zamiast w koszty wliczać 180/200 odpisu amortyzacyjnego, nie rozpoczynać amortyzacji i przy sprzedaży wrzucić w koszty 100% odpisów (180'000 zł)
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Jeszcze raz bo kwoty pomyliłem - zakup 180'000 złTomcio pisze:Chodzi o sytuację, w której kupuje się samochód nowy lub używany samochód na firmę (nie w leasingu tylko np. za gotówkę lub na kredyt) i nie rozpoczyna się jego amortyzacji.Jarosław Król pisze:Tomcio pisze:Część odpisu amortyzacyjnego, która nie stanowiła kosztów, nie uległa zaliczeniu w koszty również w momencie sprzedaży - jakby przepada.
W momencie sprzedaży można zaliczyć w koszty tylko to co nie zostało zamortyzowane (w pełnej kwocie).
Czy w tych dwóch zdaniach nie ma czasem sprzeczności?
Chodzi o sprzedaż zaraz po wykupie? Bo nie wiem czy dobrze zrozumiałemTomcio pisze:Jeżeli dobrze myślę, to w zaistniałej sytuacji, pełną kwotę samochodu zakupionego na firmę (o wartości przekraczającej próg), będzie można wrzucić w koszty w momencie jego sprzedaży, jeżeli nie był wcześniej amortyzowany?
Jeżeli dobrze rozumiem to przy zakupie za 200'000zł amortyzacja będzie wynosiła 180'000zł (60 x 3000zł).
Kosztem prowadzonej działalności byłaby część odpisu amortyzacyjnego określona proporcjonalnie 150'000/180'000 czyli (60 miesięcy X 3000zł * 150/180).
Przy sprzedaży można wrzucić w koszty pozostałe odpisy w 100%.
Wniosek - zamiast w koszty wliczać 180/200 odpisu amortyzacyjnego, nie rozpoczynać amortyzacji i przy sprzedaży wrzucić w koszty 100% odpisów (180'000 zł)
Wniosek zamiast w koszty wliczać 150/180 odpisu amortyzacyjnego, nie rozpoczynać amortyzacji i przy sprzedaży wrzucić w koszty 100% odpisów (180'000 zł)