W komunikacie ZPL zwraca uwagę, że ubezpieczenia środków transportu zawierają ograniczenia odpowiedzialności zakładów ubezpieczeń w przypadku szkód wywołanych działaniami wojennymi.
Dodajmy, że ograniczenia odpowiedzialności dotyczą nie tylko ochrony Autocasco, ale także ubezpieczenia GAP.Eksperci branży leasingowej spodziewają się, że każda szkoda w majątku (w praktyce – głównie dotyczy to środków transportu), do której dojdzie na terenie Ukrainy, Białorusi lub Rosji będzie analizowana pod tym kątem i w przypadku wykazania związku między szkodą, a
działaniami wojennymi, należy liczyć się z odmową wypłaty odszkodowania przez
ubezpieczyciela.
Tymczasem brak wypłaty odszkodowania przez ubezpieczyciela nie zwalnia z odpowiedzialności finansowej wobec firmy leasingowej. Tym samym wyjazd w obecnej sytuacji leasingowanym pojazdem do Ukrainy, Rosji czy Białorusi obarczony jest wyjątkowo wysokim ryzykiem, bo za takie należy uznać ewentualny brak odszkodowania w wyniku zniszczenia lub utraty pojazdu.