Pytania podatkowe, wiadomości z branży leasingowej, sprzęt poleasingowy, dyskusje ogólne
Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Beny pisze:Ograniczenie odliczania VAT od samochodów z kratką ma obowiązywać do końca 2012 roku.
Według uchwalonej ustawy tak, ale ustawę można zawsze znowelizować, choć w tym przypadku chyba konieczna będzie znowu zgoda Komisji Europejskiej na przedłużenie.
Przedsiębiorcy nie mają co liczyć na powrót w 2013 r. aut z „kratką” i pełne odliczenie VAT przy ich kupnie, a po tej dacie - także pełne odliczenie tego podatku od paliwa. Ministerstwo Finansów jeszcze na rok może wydłużyć obecne ograniczenia przy nabyciu nowych aut na firmę. I może to zrobić bez konsultacji z Komisją Europejską
Do końca marca br. Ministerstwo Finansów przedstawi nowe rozwiązania dotyczące odliczenia VAT od aut użytkowanych przez firmy – dowiedział się SAMAR w ministerstwie. Nie wszystkie jednak samochody ciężarowe, powszechnie znane jako auta „z kratką”, będą nadal dawały prawo do pełnego odliczenia podatku od paliwa do nich kupowanego. Szyki przedsiębiorcom mogą pomieszać zmiany w przepisach dotyczących homologacji.
Cieszy mnie tylko - jeśli to prawda - że MinFin chce o tym poinformować odpowiednio wcześnie. Bo im dłużej będzie się utrzymywać niepewność, tym dłużej rynek będzie się zachowywał nienaturalnie oczekując na jakieś konkrety.
"Doradca finansowy to człowiek, który obraca twoimi pieniędzmi do momentu, w którym się skończą."
1. Powrót kratek ma być wyeliminowany nie zmianą w przepisach VAT tylko zmianą warunków homologowania samochodów osobowych na ciężarowe. Czytaj - nie wystarczy wstawienie kraty i odpowiedni stosunek masy do ładowności, żeby samochód osobowy stał się ciężarowy N1.
Ergo pewnie skasuje to też możliwość nienaliczania akcyzy od sprowadzonych przeróbek.
2. Dotychczasowe samochody z kratką nadal będą ciężarowymi, ale rząd chce uzyskać od zgodę UE przedłużenie zakazu odliczania VAT od paliwa do tych samochodów.
To jest ta druga i łatwiejsza dla rządu procedura, na którą nie trzeba mieć zgody Komisji Europejskiej.
Z kryzysem finansowym jest jak z piłką nożną - wszyscy się teraz na nim znają.