Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Co do 75% kosztów to znowu pewnie zacznie się kombinowanie w stylu kupowanie starych samochodów dostawczych za 1000 zł żeby odliczać na nie paliwo w całości.
- Jarosław Król
- Administracja
- Posty: 1235
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Ponieważ otrzymujemy liczne pytania dotyczące nowelizacji, a nie na wszystkie z nich odpowiedź padła tu na forum lub w artykule, to dodatkowo uzupełniamy:
1. Czy objęcie limitem 75% kosztów na wydatki eksploatacyjne typu serwis, paliwo, części zmienne dotyczy także posiadanych już obecnie samochodów i ewentualnie nabytych do końca 2018 roku czy też tylko tych nabytych dopiero po 1 stycznia 2019?
Niestety - z dniem 1 stycznia 2019 limitem zostaną objęte wydatki eksploatacyjne na wszystkie pojazdy, także te posiadane już obecnie w firmie.
Innymi słowy - masz w firmie obecnie jakiś samochód osobowy, który wykorzystujesz służbowo i prywatnie, to od nowego roku w koszty zaliczysz tylko 75% wydatków na paliwo, serwis, opony, części zamienne itp.
Nie dotyczy to rat leasingu - tutaj obowiązywać ma limit kwotowy 150 tys. zł dla umów zawartych po 31 grudnia 2018.
2. Czy amortyzując obecnie samochód osobowy, który kosztował ponad 20 tys. euro (tyle wynosi obecnie limit zaliczenia, który od 1 stycznia 2019 ma być podniesiony do 150 tys. zł), można będzie po nowym roku zaliczać w koszty większą kwotę do limitu 150 tys., czy trzeba będzie pozostać na starym limicie 20 tys. euro do końca okresu amortyzacji.
Tutaj musimy przyznać, że np.: Krajowa Informacja Skarbowa nie chce odpowiedzieć nam na to pytanie zasłaniając się tym, że ustawa nie weszła jeszcze w życie, ale nowy przepis ma mieć następujące brzmienie:
Dla przykładu - jeśli obecnie amortyzujesz samochód osobowy o wartości 120 tys. zł, to w KUP nie możesz zaliczyć całego odpisu, bo 120 tys. zł przekracza limit 20 tys,. euro. Natomiast od stycznia '19 będziesz mógł zaliczyć w koszty cały odpis, bo cena początkowa auta jest niższa niż nowy limit 150 tys. zł.
1. Czy objęcie limitem 75% kosztów na wydatki eksploatacyjne typu serwis, paliwo, części zmienne dotyczy także posiadanych już obecnie samochodów i ewentualnie nabytych do końca 2018 roku czy też tylko tych nabytych dopiero po 1 stycznia 2019?
Niestety - z dniem 1 stycznia 2019 limitem zostaną objęte wydatki eksploatacyjne na wszystkie pojazdy, także te posiadane już obecnie w firmie.
Innymi słowy - masz w firmie obecnie jakiś samochód osobowy, który wykorzystujesz służbowo i prywatnie, to od nowego roku w koszty zaliczysz tylko 75% wydatków na paliwo, serwis, opony, części zamienne itp.
Nie dotyczy to rat leasingu - tutaj obowiązywać ma limit kwotowy 150 tys. zł dla umów zawartych po 31 grudnia 2018.
2. Czy amortyzując obecnie samochód osobowy, który kosztował ponad 20 tys. euro (tyle wynosi obecnie limit zaliczenia, który od 1 stycznia 2019 ma być podniesiony do 150 tys. zł), można będzie po nowym roku zaliczać w koszty większą kwotę do limitu 150 tys., czy trzeba będzie pozostać na starym limicie 20 tys. euro do końca okresu amortyzacji.
Tutaj musimy przyznać, że np.: Krajowa Informacja Skarbowa nie chce odpowiedzieć nam na to pytanie zasłaniając się tym, że ustawa nie weszła jeszcze w życie, ale nowy przepis ma mieć następujące brzmienie:
Co to oznacza? Odpisów amortyzacyjnych dokonujemy co miesiąc, ale w koszty podatkowe obecnie (do końca 2018 roku) nie można zaliczyć kwoty odpisu przekraczającej proporcjonalnie 20 tys. euro wartości początkowej. Jednak od 1 stycznia 2019 roku limit ten ma być zwiększony do 150 tys. zł. Więc każdy kolejny odpis od stycznia '19 począwszy będzie można liczyć według nowego, korzystniejszego limitu.Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
odpisów z tytułu zużycia samochodu osobowego (...) w części ustalonej od wartości samochodu przewyższającej kwotę 150 000 zł – w przypadku pozostałych samochodów osobowych;
Dla przykładu - jeśli obecnie amortyzujesz samochód osobowy o wartości 120 tys. zł, to w KUP nie możesz zaliczyć całego odpisu, bo 120 tys. zł przekracza limit 20 tys,. euro. Natomiast od stycznia '19 będziesz mógł zaliczyć w koszty cały odpis, bo cena początkowa auta jest niższa niż nowy limit 150 tys. zł.
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Chciałbym doprecyzować jedną kwestię, która nigdzie nie jest do końca wyjaśniona. Czy amortyzacja samochodu o wartości do kwoty limitu 150 tys. zł również będzie podlegać limitowi 75% ? Czy w kwestii rozliczenia amortyzacji samochodu zakupionego w 2018 lub w 2019 r. za np. 60 tys. zł ta ustawa cokolwiek zmienia ?
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Amortyzacja nie. Limit 75% kosztów dotyczy tylko wydatków eksploatacyjnych, a nie nabycia i leasingu.mm_ pisze:Czy amortyzacja samochodu o wartości do kwoty limitu 150 tys. zł również będzie podlegać limitowi 75% ?
Tutaj nic, bo kwota 60 tys. jest poniżej obecnego limitu (20 tys. euro = ok. 86 tys. zł) oraz planowanego (150 tys. zł).mm_ pisze:Czy w kwestii rozliczenia amortyzacji samochodu zakupionego w 2018 lub w 2019 r. za np. 60 tys. zł ta ustawa cokolwiek zmienia ?
Z kryzysem finansowym jest jak z piłką nożną - wszyscy się teraz na nim znają.
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Czy do kosztów zaliczę 100% wysokości raty leasingu jeśli podpisze w tym roku umowę?
Co, jeśli umowę podpisze w styczniu? Jaką wysokość raty zaliczę do kosztów?
Co, jeśli umowę podpisze w styczniu? Jaką wysokość raty zaliczę do kosztów?
- Jarosław Król
- Administracja
- Posty: 1235
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Jeśli podpiszesz w tym roku, to zaliczysz całość.Grzwo pisze:Czy do kosztów zaliczę 100% wysokości raty leasingu jeśli podpisze w tym roku umowę?
Co, jeśli umowę podpisze w styczniu? Jaką wysokość raty zaliczę do kosztów?
Jeśli podpiszesz w styczniu, to zależy jaka jest cena samochodu?
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Dzięki za odpowiedz.
Równe 150000 zł.
Równe 150000 zł.
- Jarosław Król
- Administracja
- Posty: 1235
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
To muszę zadać kolejne pytania:Grzwo pisze:Dzięki za odpowiedz.
Równe 150000 zł.
1. 150000 netto czy brutto?
2. Jestes vatowcem?
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Kwota już Brutto.
Nie jestem.
Nie jestem.
- Jarosław Król
- Administracja
- Posty: 1235
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32