Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Cześć
Zastanawia mnie jedna rzecz - czy jeśli podpisując umowę lizingu jeszcze w 2018 lepiej jest brać wysoka pierwszą opłatę (płatna jeszcze w 2018) i ostatnią ratę 1% czy mniejszą opłatę wstepną i większą ratę końcową? Czy część netto raty końcowej będzie podlegała nowemu bezprawiu (75%) czy obecnym regulacjom (100%)? Na infolini dowiedziałem się, że rata końcowa nie jest osobną umową i powinna być traktowana jak każda poprzednia. Chciałbym się upewnić, dzieki z góry.
Zastanawia mnie jedna rzecz - czy jeśli podpisując umowę lizingu jeszcze w 2018 lepiej jest brać wysoka pierwszą opłatę (płatna jeszcze w 2018) i ostatnią ratę 1% czy mniejszą opłatę wstepną i większą ratę końcową? Czy część netto raty końcowej będzie podlegała nowemu bezprawiu (75%) czy obecnym regulacjom (100%)? Na infolini dowiedziałem się, że rata końcowa nie jest osobną umową i powinna być traktowana jak każda poprzednia. Chciałbym się upewnić, dzieki z góry.
- Jarosław Król
- Administracja
- Posty: 1256
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Limit 75% nie dotyczy leasingu, tylko wydatków eksploatacyjnych. Nie ma znaczenia kiedy umowa została zawarta, bo od 1 stycznia 2019 każdy, kto użytkuje auta także prywatnie będzie musiał stosować się do tego ograniczenia.Maryjan pisze:Cześć
Zastanawia mnie jedna rzecz - czy jeśli podpisując umowę lizingu jeszcze w 2018 lepiej jest brać wysoka pierwszą opłatę (płatna jeszcze w 2018) i ostatnią ratę 1% czy mniejszą opłatę wstepną i większą ratę końcową? Czy część netto raty końcowej będzie podlegała nowemu bezprawiu (75%) czy obecnym regulacjom (100%)? Na infolini dowiedziałem się, że rata końcowa nie jest osobną umową i powinna być traktowana jak każda poprzednia. Chciałbym się upewnić, dzieki z góry.
Jeśli chodzi o leasing to limit jest kwotowy i wynosi 150 tys. zł, jeśli zamierzasz wziąć w leasing tańsze auto, to on w ogóle Cię nie dotyczy - cała wpłata i cała rata idzie wtedy w koszty (nie ma tu zastosowania 75%).
Wykup jest integralną częścią umowy, ale jest jednocześnie transakcją odrębną od leasingu na gruncie podatkowym. Jeśli wykup wynosi poniżej 150 tys. zł, to nie ma tematu. Wtedy wykup albo w całości idzie w koszty jednorazowo (jeśli kwota wykupu wynosi poniżej 10 tys. zł) albo w całości może być amortyzowany.
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Dzieki za szybką odpowiedź. Żebym zrozumiał dokładnie weźmy taki przykład - działalność jednoosobowa, samochód 220k pln brutto, leasing na 36 miesięcy, umowa podpisana w grudniu 2018, samochód do odbioru w czerwcu 2019, pierwsza rata płatna w czerwcu 2019. Czy będzie jakakolwiek różnica w tym ile w podatkach ukradną przy tych wariantach?
- pierwsza rata 20%, ostatnia rata 20%
- pierwsza rata 39%, ostatnia rata 1%
Jeśli ostatnia rata będzie normalnie liczona jako koszt 100% netto to nie muszę wykładać solidnej kasy na pierwszą ratę. No i nie jestem pewien czy ostatnia rata jest równoważna wykupowi. To nie jest leasing z opcja wykupu/oddania samochodu. Samochód przechodzi na mnie po ostatniej racie.
Dzieki z góry, pozdrawiam.
- pierwsza rata 20%, ostatnia rata 20%
- pierwsza rata 39%, ostatnia rata 1%
Jeśli ostatnia rata będzie normalnie liczona jako koszt 100% netto to nie muszę wykładać solidnej kasy na pierwszą ratę. No i nie jestem pewien czy ostatnia rata jest równoważna wykupowi. To nie jest leasing z opcja wykupu/oddania samochodu. Samochód przechodzi na mnie po ostatniej racie.
Dzieki z góry, pozdrawiam.
- Jarosław Król
- Administracja
- Posty: 1256
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Nie do końca rozumiem, bo podajesz różne warianty wykupu, a później piszesz to, co powyżej.Maryjan pisze:To nie jest leasing z opcja wykupu/oddania samochodu. Samochód przechodzi na mnie po ostatniej racie.
Czyli to jest leasing operacyjny, czy finansowy (chodzi mi grunt podatkowy)?
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
To jest lizing operacyjny. Chodzi mi o to, że to nie jest jakiś lizing niskich rat czy inny tego typu abonament na samochód, gdzie po 3 latach ma się opcję wyboru oddania, wymiany na nowy czy wykupu za bardzo wysoką cenę. Bo tutaj być może wykup byłby osobna transakcją od lizingu i wpadłby w 75%. W moim przypadku nie ma opcji wyboru (chyba) i samochód przechodzi na mnie, ostatnia rata jest częścią umowy lizingu i zastanawiam się tylko, czy jako taka ona wpadnie w 100% czy już w 75% bo, tak jak pisałeś, jest transakcją odrebną na gruncie podatkowym.Jarosław Król pisze:Nie do końca rozumiem, bo podajesz różne warianty wykupu, a później piszesz to, co powyżej.Maryjan pisze:To nie jest leasing z opcja wykupu/oddania samochodu. Samochód przechodzi na mnie po ostatniej racie.
Czyli to jest leasing operacyjny, czy finansowy (chodzi mi grunt podatkowy)?
Dzieki za odpowiedzi

- Jarosław Król
- Administracja
- Posty: 1256
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
75% nie dotyczy leasingu! Nie wiem jak mógłbym napisać to jeszcze bardziej zrozumiale niż zrobiłem to w poprzednim, czyli >tym< poście.
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Pytam o tę ostatnia ratę - czy ona jest traktowana jako część lizingu czy nie. Pani na infolini powiedziała, że tak. Ty napisałeś, że "Wykup jest integralną częścią umowy, ale jest jednocześnie transakcją odrębną od leasingu na gruncie podatkowym." Nie wiem co ten bełkot znaczy, że coś jest integralną częścią odrębną, chciałbym po prostu mieć jasną odpowiedź - tak ostatnia rata to 100% netto lub nie, ostatnia rata to 75% netto.
- Jarosław Król
- Administracja
- Posty: 1256
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Musisz przyjąć wreszcie do wiadomości, że 75% nie dotyczy leasingu, tylko kosztów eksploatacji.Maryjan pisze:Pytam o tę ostatnia ratę - czy ona jest traktowana jako część lizingu czy nie. Pani na infolini powiedziała, że tak. Ty napisałeś, że "Wykup jest integralną częścią umowy, ale jest jednocześnie transakcją odrębną od leasingu na gruncie podatkowym." Nie wiem co ten bełkot znaczy, że coś jest integralną częścią odrębną, chciałbym po prostu mieć jasną odpowiedź - tak ostatnia rata to 100% netto lub nie, ostatnia rata to 75% netto.
Jeśli wykup wynosi mniej niż 150 tys. zł, to w całości wrzucasz go w koszty lub w całości amortyzujesz - ale ja już to pisałem wcześniej
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
To już przyjąłem ale dalej nie wiem czy ostatnia rata (lub wykup) jest częścią lizingu czy nie jest.
- Jarosław Król
- Administracja
- Posty: 1256
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 21:32
Re: Biorą się za samochody firmowe na całego - koniec pełnych kosztów i ograniczenia kwotowe w leasingu
Z podatkowego punktu widzenia nie jest. Wykup rozpatrujesz oddzielnie od samej umowy leasingu