Katastrofa w Daimler Fleet Management

Pytania podatkowe, wiadomości z branży leasingowej, sprzęt poleasingowy, dyskusje ogólne
Regulamin forum
Forum leasingowe, na którym możesz zapytać o wszystko, co jest związane z leasingiem i wynajmem długoterminowym. Odpowiedzi udzielają eksperci i osoby z branży, ale panuje tu luźna atmosfera bez regulaminowego rygoru, więc nie krępuj się dyskutować. Zachęcamy także do wyrażania swoich opinii o leasingodawcach i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Awatar użytkownika
leasingmaniak
PRO
Posty: 70
Rejestracja: 29 sty 2010, o 18:23

Re: Katastrofa w Daimler Fleet Management

Post autor: leasingmaniak »

CAlbo co te instytucje na ten temat wiedzą.
Chyba dobrze czytałem, że firmy z pzwlp nie mają za sobą udanego roku, ale nie były na minusie.A gdyby Daimler wykazał znaczny ubytek floty to pzwlpowi wyszedłby na koniec roku minus.To nie jest komfortowa sytuacja dla pzwlp o pozytywną promocję chwalić się ubytkami.
Mogli przemilczeć celowo


Uzyskaj najlepsze możliwe warunki Leasingu i Ubezpieczenia GAP

 Wyszukiwarka Leasingu  - Otrzymasz oferty od bankowych leasingodawców. Porównasz warunki i unikniesz kosztownych błędów.

 Kalkulator Ubezpieczenia GAP  - Kupisz dobry GAP fakturowy taniej na włąsną rękę.



Awatar użytkownika
Daimler
Posty: 8
Rejestracja: 29 sty 2010, o 13:18

Re: Katastrofa w Daimler Fleet Management

Post autor: Daimler »

Jak juz Wam wspominalem jednym z glownych obszarow w ktorych kontrola wewnetrzna (audyt BPO) znalazla
nieprawidlowosci, ktore w znacznym stopniu przyczynily sie do tak gigantycznych strat w firmie byl
dzial remarketingu.Poniewaz udowodniono, iz te nieprawidlowosci mialy miejsce za rowno kiedy remarketing podlegal bezposrednio pod dzial administracji jak rowniez byl oddzielnym dzialem (pomimo tego samego szefa)
postanowiono wiecej nie ryzykowac.Wprawdzie osoba odpowiedzialna za remaketing dalej pracuje w Daimlerze na stanowisku managerskim (jakas sprzecznosc z poprawa wizerunku firmy) równolegle zostala wybrana firma zewnetrzna do sprzedazy pojazdow poleasingowych .
Jak widac centrala jest gotowa doplacic aby juz wiecej nie pojawily sie problemy w tym ryzykownym obszarze.
Outsorcing remarketingu jest popularny wsrod firm fleet managementowych jednak zawsze niesie ze soba ryzyko
ze zysk bedzie nizszy niz moglby byc osiagniety wlasnymi silami. Szczegolnie ze Daimler przez lata posiadal
wlasna platforme internetowa do sprzedazy cieszaca sie ogromna popularnoscia i nie wymagajaca duzego nakladu pracy ze strony pracownikow firmy.
Oczywiscie nie wiazalbym zmiany stanowiska - tzw "awansu" dyrektora IT MBL z proba usuniecia historii aukcji prowadzonych za czasow starego zarzadu.
W dniu dzisiejszym na stronie pl.bca-europe.com o 3 pm miala sie rozpoczac aukcja pojazdow Daimlera (na razie 46 sztuk).
Jednak caly czas posiada ona(aukcja) status Coming Soon.(??!!??)
Jak siegne pamiecia juz rok temu byly prezes forsowal wykorzystanie tej firmy do sprzedazy niektorych pojazdow.

W zwiazku z tym moje pytanie , jakie sa Wasze doswiadczenia w wykorzystaniu firm zewnetrznych do sprzedazy poleasingowej , moze ktos z Was wspolpracuje z BCA.

Co do wypowiedzi Michaela.
Daimler chcac zachowac pozory wprowadzania porzadku musialby dostrczyc dane za pelen rok, a bylyby one calkowiecie sprzeczne z tym co dostarczyl dotychczas.

Awatar użytkownika
gracz

Re: Katastrofa w Daimler Fleet Management

Post autor: gracz »

Mój komentarz będzie krótki:
Wszystko o czym pisze Daimler jest niestety prawdą , a najgorsze jest to,że jest to tylko wierzchołek góry lodowej.
Moi zdaniem pozory wprowadzania porządku nie przyniosą żadnego efektu właśnie dlatego, że są pozorne.

Awatar użytkownika
zszokowany

Re: Katastrofa w Daimler Fleet Management

Post autor: zszokowany »

Oczywiscie nie wiazalbym zmiany stanowiska - tzw "awansu" dyrektora IT MBL z proba usuniecia historii aukcji prowadzonych za czasow starego zarzadu.

No nie,znowu Mercedes-Benz Leasing. Co zdegradowano dyrektora IT,bo wyczyścił dane ? Ale numer.

Awatar użytkownika
Mario

Re: Katastrofa w Daimler Fleet Management

Post autor: Mario »

Szaman napisal :
"Mam nadzieję,że nic im się nie stanie,a koncern zatroszczy się
o nich i chociaż w ten sposób zrekompensuje im te''ciarki przechodzące po plecach''"

Coz odpowiadajac na mysl Szamana i jednoczesnie na obawy innych forumowiczow ze dopiero teraz sprawa sie "rypnela" :

Z cala pewnosci nie mozna twierdzic, ze dopiero w III kwartale 2009 roku zauważono korupcje w firmie.

Jak siegne pamięcią to już w 2007 roku ówczesny dyrektor finansowy a zarazem członek zarządu wraz z pomoca IT managera probowali zapobiec szerzacej sie korupcji w dziale remarketingu.
Po mimo dokładnego śledztwa i badania poszczególnych przypadkow a nastepnie po przygotowaniu praktycznie niepodważalnego raportu ….finansowy zostal zmuszony do oposzczenia firmy w trybie natychmiastowym,tuz po prezentacji materialu.
Dlaczego nie udalo mu się zakończyć tego procederu w remarketingu pomimo zajmowanego przez niego stanowiska ??
Odpowiedz jest prosta, zarząd MBL nie był zainteresowany zakończeniem procederu. Dodatkowo dyrektor ów legitymował się jedynie polskim paszportem a to przekreślało jego szanse w niemieckiej korporacji na udowodnienie swoich racji.
Po jego odejściu mimo wszystko zostal powolany audyt zewnętrzny Deloite, który wg oficjalnych informacji nie wykazal zadnych nieprawidłowości, a który faktycznie potwierdzil w 100% dowody bylego finansowego. Co się stalo z IT Managerem ??
Coz, facet był sprytniejszy z powodu otaczającej go spychologi obowiązków jako jedyna osoba w firmie panowal nad problemami wdrazanego wlasnie projetu, który i tak zanim sie rozpoczal zostal okrzykniety sukcesem.
Rok pozniej, po zebraniu nowych dowodow, IT Manager zdecydowal się na ponowne podejście i zaprezentowanie tego co znalazł z remarketingu.
Tym razem nauczony doświadczeniem zgromadzil duzo wiecej niepodważalnych dowodow a w prezentacje wynikow wciągnął nie tylko prezesa i nowego finansowego DFM ale również dyrektorow MBL.
Za efekt jego działań można poczytac jedynie odebranie remarketingu osobie bezpośrednio odpowiedzialnej i pozostawienie jej mniej obowiazkow.
Jednak zgodnie z przysłowiem "co się odwlecze to nie uciecze", pol roku pozniej IT manager przypłacił swoja naiwność utrata pracy.
Okoliczności i sposób pozegnania obydwu panow byly pisane tym samym scenariuszem.

Jesli cofniemy sie jeszcze wstecz (chyba do roku 2005) dowiemy sie ze poprzednicy tych dwoch panow, rowniez finansowy i IT Manager oposcili firme w niejasnych okolicznosciach (tzw bez wyboru).

Do kolegi Daimlera : - nie wiem czy widziales ale jednak BCA wystartowalo ze sprzedaza pojazdow Daimler Fleet Management.

Awatar użytkownika
Michał Krupiński
PRO
Posty: 2038
Rejestracja: 31 mar 2009, o 19:26

Re: Katastrofa w Daimler Fleet Management

Post autor: Michał Krupiński »

Co do wypowiedzi Michaela.
Daimler chcac zachowac pozory wprowadzania porzadku musialby dostrczyc dane za pelen rok, a bylyby one calkowiecie sprzeczne z tym co dostarczyl dotychczas.
Wcześniej czy później będzie musiał pewnie to zrobić i je przekazać.
Tak samo jak wcześniej czy później PZWLP będzie musiał zająć jakieś stanowisko w tej sprawie (jeśli to wszystko tak wygląda) - inaczej mocno może ucierpieć reputacja i wiarygodność związku.

Co do wyrzucania z pracy ludzi, którzy wskazywali na nieprawidłowości, to ciekaw jest jaki był motyw. Czy taki, że decydenci bali się, że zostaną sami odwołani za nieudolność jeśli to "wyjdzie" i chcieli zamieść pod dywan, czy też sami brali udział w procederze.
Zarzuty ogólnie są widzę konkretne - sam ciekaw jestem co dalej.
"Doradca finansowy to człowiek, który obraca twoimi pieniędzmi do momentu, w którym się skończą."

OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)

Awatar użytkownika
kr

Re: Katastrofa w Daimler Fleet Management

Post autor: kr »

odpowiedź firm które nie przekazują danych jest nastepująca: prosze panstwa tym razem nie przekażemy danych. albo czasami przekazują dane - z nich wynika ze firma straciła - i prosza o anonimowe podanie wyników. i tak sie dzieje bo firma ma do tego prawo.

Awatar użytkownika
barbaros

Re: Katastrofa w Daimler Fleet Management

Post autor: barbaros »

MARIO

Z tego co piszesz jasno wynika,że w to wszystko zamieszani byli ludzie najwyżej postawieni w firmie.
Poza tym piszesz o dyrektorach Mercedes-benz Leasing,którzy nie zareagowali po tych prezentacjach.
Z tego co wiem niektórzy z tych dyrektorów awansowali w strukturach Mercedesa ,aż boję się dalej wyciągać
z tego faktu wnioski...............

Awatar użytkownika
Mario

Re: Katastrofa w Daimler Fleet Management

Post autor: Mario »

Zgadza sie, byly awanse tych osob.
Problem w tym ze Ci ludzie ze wzgledu na zajmowane stanowiska w zarzadzie, obecnosc w KRS itd w momecie otrzymania sygnalu ze dzieje sie cos tak niedobrego nie powinni
w zadnym wypadku zbagatelizowac tematu. Tymczasem oni dostali praktycznie jak "na tacy" kompletne wyniki sledztwa.
Z tego co pamietam kazdy przypadek byl bardzo dokladnie przeanalizowany, oceniony i nie do podwazenia.
Tak wiec nawet nie trzeba byloszukac winnych.
Wiec dlaczego jedynie zatuszowano temat ???
Dlaczego pomimo kontroli wewnetrznej przeprowadzonej przez centrale dalej pracuja na swoich posadach ??
Czy kontrola nie znalazla dowodow, iż oni faktycznie akceptowali przestepcze procedery ??
Moze problem jest glebszy niz nam sie wydaje.

Daimler - czy wiesz moze jak ida postepy ze strona www ?? Moze uda Ci sie skontaktowac ludzi od strony z dwoma panami - finansowym i IT.
Niewykluczone ze zostawili sobie jakies dokumenty i mogliby sie nimi podzielic , wtedy dyskusja o zarzadzie bedzie bardziej merytoryczna i szczegolowa.

Awatar użytkownika
Michał Krupiński
PRO
Posty: 2038
Rejestracja: 31 mar 2009, o 19:26

Re: Katastrofa w Daimler Fleet Management

Post autor: Michał Krupiński »

kr pisze:odpowiedź firm które nie przekazują danych jest nastepująca: prosze panstwa tym razem nie przekażemy danych. albo czasami przekazują dane - z nich wynika ze firma straciła - i prosza o anonimowe podanie wyników. i tak sie dzieje bo firma ma do tego prawo.
W przypadku takich badań rynku jak robi Keralla faktycznie tak to pewnie wygląda, bo jest to raczej jakaś forma dobrowolności.
Jednak w przypadku PZWLP wyobrażam sobie, że wygląda to trochę inaczej. Tu jest stosunek wzajemny. :mrgreen:
Firma, która należy do związku teoretycznie staje się w oczach rynku bardziej wiarygodna, przejrzysta, itd. Jednak musi to iść w parze z jakimiś obowiązkami - przestrzeganiem statutu, kodeksów etyki, no i oczywiście sprawozdawczością.

Dlatego, zakładając, że to co piszecie jest prawdą (co jak dla mnie w jakiś sposób potwierdza fakt nieprzekazania wyników za IV kwartał 2009), to PZWLP ma problem ze swoim członkiem i powinien coś z tym zrobić i to wyjaśnić, żeby nie nadszarpywać swojej reputacji.

Chyba, że w samym związku też jest to ignorowane, na zasadzie takiej, że jakoś sobie poradzą, a my nie róbmy szumu, bo nie ma o co. Z czasem rozejdzie się po kościach. Wiadomo przecież, że to nie jest temat, którym zainteresuje się opinia publiczna, a dziennikarze branżowi wiadomo, że piszą to co im się podsunie. Jak zaczną zadawać niewygodne pytania, to jeszcze nie zostaną zaproszeni na konferencję albo co... i po co im to... :)

Dlatego osobiście z ciekawością będę obserwował dalszy ciąg wydarzeń.
"Doradca finansowy to człowiek, który obraca twoimi pieniędzmi do momentu, w którym się skończą."

OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)


ODPOWIEDZ