Czy faktycznie nie dla wszystkich liczy się już tylko koszt całkowity? Zapraszamy do lektury komunikatu prasowego spółek leasingowych BZ WBK i udziału w dyskusji na forum.

BZ WBK Leasing:
Polscy przedsiębiorcy coraz lepiej znają leasing i coraz chętniej z niego korzystają. Równocześnie rosną też ich wymagania względem leasingodawców. Najważniejsze są wysokie kompetencje doradców leasingowych, korzystna oferta oraz szybka procedura zawarcia umowy.
Co ważne, leasingobiorcy uważają, że przy korzystaniu z usługi leasingu (na podstawie badania przeprowadzonego na przez TNS Pentor), bardziej istotna jest jakość obsługi i kompetencje doradców niż konstrukcja samej oferty (54% do 46%). Rynek leasingu w Polsce z roku na rok dojrzewa, co przejawia się w tym, że leasingobiorcy są coraz bardziej świadomi. Wzorem państw zachodnich nie tylko coraz częściej porównują oferty firm leasingowych, ale często korzystają z usług kliku leasingodawców jednocześnie – wyjaśnia Waldemar Kwiatkowski, członek zarządu BZ WBK Finanse & Leasing. Z badania wynika, że spośród klientów spółek leasingowych BZ WBK znaczna większość przed podjęciem ostatecznej decyzji sprawdzała oferty innych leasingodawców (76% wskazań).
Oferty różnych leasingodawców są na podobnym poziomie cenowym, leasingobiorcy bardziej niż w latach poprzednich zwracają więc uwagę na jakość obsługi. W tym aspekcie zostaliśmy bardzo dobrze ocenieni, przede wszystkim dzięki wyróżniającym nas na rynku przejrzystym zapisom umów oraz uczciwemu rozliczeniu umowy kończącej się przed czasem – dodaje Waldemar Kwiatkowski.
W porównaniu z poprzednią edycją badania, w 2010 r. wzrosły wskaźniki zadowolenia leasingobiorców ze świadczonych przez spółki leasingowe BZ WBK usług – zadowolonych jest 93% klientów, a blisko 90% klientów weźmie ponownie pod uwagę ofertę Spółek, jeśli w przyszłości będzie korzystać z leasingu. 86% badanych chętnie poleci usługi firmy innym osobom.
Apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego wraz ze wzrostem jakości świadczonych usług, zwiększają się także wymagania leasingobiorców. Według wyników badania, obok niższej ceny (47% wskazań), oczekują oni od firm leasingowych m.in. jeszcze bardziej indywidualnego podejścia do klienta (14%) oraz mniejszej liczby formalności (10%). Największe wymagania klienci stawiają jednak przed doradcami leasingowymi. Ich rola w procesie sprzedaży to nie tylko profesjonalna prezentacja oferty i udzielanie wyczerpujących odpowiedzi na pojawiające się pytania. Klienci oczekują od doradcy także dyspozycyjności, szybkości działania i maksymalnego zaangażowania w ich obsługę – dodaje Waldemar Kwiatkowski.
Co Wy na to?