Od każdej z firm wziąłem 4 oferty, a mianowicie:
Przedmiotem transakcji jest samochód osobowy o wartości netto 133 967,21 zł , umowa ma charakter leasingu operacyjnego zawarta na okres 36/48 miesięcy. Opłata wstępna wynosi 5% /10% przedmiotu leasingu, natomiast wykup przedmiotu 1% wartości przedmiotu leasingu tj. 1 339,67 zł netto.
wiec dla kazdej firmy zrobiłem 4 tabelki ofert.
Tabela 16. Harmonogram opłat firmy ....................... dla wariantu I
________________Ilość______%________Kwota netto_____VAT_______Kwota brutto
Opłata wstępna____1 ______5,000_______6 698,36______1 473,64____8 172,00
Raty leasingowe ___36______2,965_______3 971,48_______873,73_____4 845,21
Wartość końcowa__1_______1,000_______1 339,67______294,73______1 634,40
Suma opłat_______________112,723_____151 011,31____33 222,49____184 233,80
Przy wpłacie początkowej 5% oraz wykupie przedmiotu 1%, wysokość opłat dla okresu 36 miesięcy wyniósł 2,965% wartości przedmiotu. Koszt całkowity umowy wynosi 112,723% wartości przedmiotu. Co oznacza, że w tej ofercie przedmiot jest droższy o 12,723% tj. o 20 793,80 zł brutto.
Później podsumowanie tych 4 ofert danej firmy
Firma ............ nie pobiera dodatkowych opłat przygotowawczych. Oferta nie uwzględnia kosztu rejestracji pojazdu w wydziale komunikacji który wynosi 350 zł netto. Kalkulacje zostały sporządzone, w wariancie finansowania zmiennego, przy uwzględnieniu kosztu pieniądza na rynku międzybankowym. Wysokość rat leasingowych w kalkulacji może ulec zmianie stosownie do zmiany stopy bazowej: WIBOR 1M: 3,6300%.
Przeprowadzając analizę czterech wariantów firmy ........... dla tego samego przedmiotu można stwierdzić, że najkorzystniejszą ofertą jest wariant II tj. przy opłacie wstępnej w wysokości 10% na okres 36 miesięcy, przy wykupie przedmiotu za 1%.
No i nastepne 3 firmy tak samo.
A później podsumowanie wszystkich 4 firm z wykresem.
Wykres 3. Porównanie ofert wybranych jednostek przy opłacie wstępnej w wysokości 5% i 10% w okresie 36 i 48 miesięcy
Podsumowując analizę przykładu można zaobserwować, że najkorzystniej jest wziąć leasing przy opłacie wstępnej 10% wartości przedmiotu na okres 36 miesięcy. Czołówka firm leasingowych jeśli chodzi o koszty całkowite jest do siebie zbliżona, wyjątkiem jest AAAAA gdzie koszt całkowity jest największy, najmniejszy koszt całkowity wyszedł dla firmy BBBBBBB.
Podsumowując wszystkie rozważania przeprowadzone w podrozdziale 4.3. można stwierdzić, że koszt umowy leasingowej zależy od kilku czynników m.in.: wielkości opłaty wstępnej, ilości rat leasingowych oraz wielkości opłaty końcowej.
Jeszcze jakies pierdu pierdu i juz.
Porównanie rób dla tego samego przedmiotu o tej samej wartości i najlepiej zebrac oferty w ciagu kilku dni im mniej tym lepiej ze względu na to że WIBOR 1M może się zmienić.
Ciekawostka taka, podczas pisania pracy Promotor pokazał mi inne prace o zbliżonej tematyce.
Największą głupotę jaką widziałem to porówanie ofert 4 firm gdzie w kazdej firmie byla jedna oferta na inny przedmiot na inna kwotę, przy innej oplacie wstepnej i innej wysokosci wykupu i przy innym stopie bazowej i na inny czas.
A pozniej wniosek ze ta firma jest lepsza bo jej oferta jest kozystniejsza
A i jeszcze bym zapomniał ta osoba była genialna jeszcze podczas porównania % ile sprzetu idzie w leasing ruchomosci i nieruchomosci.
Patrze sie na wykres i cos mi nie pasi, mi wychodzi ze okolo 1% to nieruchomosci oddawane w leasing a tej osobie z 20% czy cos.
Nagle przebłysk inteligencji ta osoba za nieruchomosc uznala to co nie jest środkiem do podróżowania, czyli sprzet IT, maszyny, budynki to byly nieruchomosci

a ruchomosci to samochód, samolot, statek.
Widać że promotor nie czytal tej pracy bo takie porównanie to nie porownanie tylko jakas popierdułka.
Nie wspomne o tej wtopie zeby nie wiedziec co to nieruchomosc
