Leasing w Niemczech (leasing samochodu z Niemiec)
Leasing w Niemczech (leasing samochodu z Niemiec)
Witam
Proszę o informację czy jako vatowiec posiadający NIP EU mogę kupić auto w DE...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
// NOTATKA MODERATORA //
Tytuł zmieniony w związku z rozszerzeniem tematu w trakcie dyskusji.
Oryginalny tytuł: "Leasing w Niemczech"
Poradniki, które mogą być pomocne:
Leasing samochodów używanych - wszystko na ten temat
oraz
Leasing samochodu osobowego - kompleksowy poradnik
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Proszę o informację czy jako vatowiec posiadający NIP EU mogę kupić auto w DE...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
// NOTATKA MODERATORA //
Tytuł zmieniony w związku z rozszerzeniem tematu w trakcie dyskusji.
Oryginalny tytuł: "Leasing w Niemczech"
Poradniki, które mogą być pomocne:
Leasing samochodów używanych - wszystko na ten temat
oraz
Leasing samochodu osobowego - kompleksowy poradnik
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Re: Leasing w Niemczech
Można i kupić samochód w Niemczech, i wyleasingować samochód z Niemiec.O co dokładnie pytasz?
Re: Leasing w Niemczech
tzn znalazłem używane auto w BMW Premium selectionw ( czyli używane pojazdy, na które można otrzymać leasing lub dokonać zakupu ratalnego ) koszt samochody wynosi 15k euro, chciałbym wpłacić 10k euro a resztę rozłożyć na 5 rat po 1k euro... Jestem Obywatelem polskim z eu nip.
Odnośnie leasingu jak i zakupu samochodu jestem totalnie zielony..
Odnośnie leasingu jak i zakupu samochodu jestem totalnie zielony..
- Tomasz Piotrowski
- PRO
- Posty: 1162
- Rejestracja: 2 kwie 2009, o 20:34
Re: Leasing w Niemczech
W Polsce leasing samochodu musi trwać minimum 24 miesiące, a wpłata nie może być wyższa niż 45%. Nie wiem jak jest to wygląda w Niemczech, ale pewnie też się nie da tak zrobić.tzn znalazłem używane auto w BMW Premium selectionw ( czyli używane pojazdy, na które można otrzymać leasing lub dokonać zakupu ratalnego ) koszt samochody wynosi 15k euro, chciałbym wpłacić 10k euro a resztę rozłożyć na 5 rat po 1k euro... Jestem Obywatelem polskim z eu nip.
Odnośnie leasingu jak i zakupu samochodu jestem totalnie zielony..
To czego Ty oczekujesz to zakup na raty, a nie leasing.
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Re: Leasing w Niemczech
rozumiem a czy na zasadach, które podałeś ( wpłata 45% oraz 24mc leasingu ) obywatel polski z numerem nip może kupić samochód w DE?
- leasingmaniak
- PRO
- Posty: 70
- Rejestracja: 29 sty 2010, o 18:23
Re: Leasing w Niemczech
W Polsce firmy leasingowe wymagają, żeby leasingobiorca prowadził działalność na terenie Polski. W Niemczech też tak może być. 
Ale to pytanie do nich.

Ale to pytanie do nich.

- Michał Krupiński
- PRO
- Posty: 2038
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 19:26
Re: Leasing w Niemczech
Witaj Emka,
Pytasz o coś co "fachowo" nazywa się cross boarder leasing - czyli leasing transgraniczny.
Ponieważ jesteśmy członkami UE, to oczywiście jest to możliwe.
Podstawowe pytanie brzmi, czy niemiecka firma leasingowa zechce zawrzeć z Tobą umowę leasingu. Jeśli tak, to pozostaje Ci oszacować czy to się opłaca.
Leasing w Niemczech wygląda trochę inaczej niż w Polsce - "niemiecki" i ogólnie europejski leasing przypomina bardziej to co w Polsce określane jest mianem wynajmu długoterminowego.
Czyli niekoniecznie jest to taki jakby "zakup na raty", tylko bardziej opłata za użytkowanie i utratę wartości, z limitami kilometrów, wliczoną obsługą serwisową, itd.
Więc trzeba by to najpierw ustalić...
Do tego dochodzą upierdliwości związane z rejestracją i ubezpieczeniem pojazdu, itd.
Oczywiście może się zdarzyć, że ta niemiecka firma leasingowa nie będzie w ogóle chciała zawrzeć umowy leasingu z polskim leasingobiorcą i wtedy tematu nie ma.
Ja tu widzę jednak dwa, a w zasadzie nawet trzy możliwe rozwiązania.
1. Można dogadać się z jakimś indywidualnym importerem samochodów (firmą, która sprowadza samochody), żeby kupiła ten samochód w Niemczech, sprowadziła do Polski, zapłaciła akcyzę i przygotowała do rejestracji, a następnie firma ta sprzeda ten samochód polskiej firmie leasingowej, który następnie Ty wyleasingujesz.
2. Pochodną pierwszego rozwiązania jest opcja wyłożenia samemu gotówki, sprowadzenia, a następnie sprzedaż firmie leasingowej i leasing zwrotny - nie każda firma leasingowa chce jednak "wchodzić" w transakcje leasingu zwrotnego, więc opcja numer 1 powinna być łatwiejsza do zrealizowania.
3. Jest jeszcze opcja, że to polska firma leasingowa zapłaci bezpośrednio za granicę, a następnie sprowadzi samochód tu, "ocli", zarejestruje, a następnie odda go Tobie w leasing.
Oczywiście taka usługa jest dodatkowo płatna i kwota ta doliczana jest z reguły do ceny przedmiotu leasingu.
Pozostaje zastanowić się co jest najbardziej opłacalne, bo generalnie cross-boarder leasing jest dość mało popularny ze względu na upierdliwość i jeśli już, to częściej stosowany jest w przypadku dużych transakcji leasingowych, na maszyny, specjalistyczny sprzęt, itd. Często wtedy jest to leasing fabryczny (vendor).
Pytasz o coś co "fachowo" nazywa się cross boarder leasing - czyli leasing transgraniczny.
Ponieważ jesteśmy członkami UE, to oczywiście jest to możliwe.
Podstawowe pytanie brzmi, czy niemiecka firma leasingowa zechce zawrzeć z Tobą umowę leasingu. Jeśli tak, to pozostaje Ci oszacować czy to się opłaca.
Leasing w Niemczech wygląda trochę inaczej niż w Polsce - "niemiecki" i ogólnie europejski leasing przypomina bardziej to co w Polsce określane jest mianem wynajmu długoterminowego.
Czyli niekoniecznie jest to taki jakby "zakup na raty", tylko bardziej opłata za użytkowanie i utratę wartości, z limitami kilometrów, wliczoną obsługą serwisową, itd.
Więc trzeba by to najpierw ustalić...
Do tego dochodzą upierdliwości związane z rejestracją i ubezpieczeniem pojazdu, itd.
Oczywiście może się zdarzyć, że ta niemiecka firma leasingowa nie będzie w ogóle chciała zawrzeć umowy leasingu z polskim leasingobiorcą i wtedy tematu nie ma.

Ja tu widzę jednak dwa, a w zasadzie nawet trzy możliwe rozwiązania.
1. Można dogadać się z jakimś indywidualnym importerem samochodów (firmą, która sprowadza samochody), żeby kupiła ten samochód w Niemczech, sprowadziła do Polski, zapłaciła akcyzę i przygotowała do rejestracji, a następnie firma ta sprzeda ten samochód polskiej firmie leasingowej, który następnie Ty wyleasingujesz.
2. Pochodną pierwszego rozwiązania jest opcja wyłożenia samemu gotówki, sprowadzenia, a następnie sprzedaż firmie leasingowej i leasing zwrotny - nie każda firma leasingowa chce jednak "wchodzić" w transakcje leasingu zwrotnego, więc opcja numer 1 powinna być łatwiejsza do zrealizowania.
3. Jest jeszcze opcja, że to polska firma leasingowa zapłaci bezpośrednio za granicę, a następnie sprowadzi samochód tu, "ocli", zarejestruje, a następnie odda go Tobie w leasing.
Oczywiście taka usługa jest dodatkowo płatna i kwota ta doliczana jest z reguły do ceny przedmiotu leasingu.
Pozostaje zastanowić się co jest najbardziej opłacalne, bo generalnie cross-boarder leasing jest dość mało popularny ze względu na upierdliwość i jeśli już, to częściej stosowany jest w przypadku dużych transakcji leasingowych, na maszyny, specjalistyczny sprzęt, itd. Często wtedy jest to leasing fabryczny (vendor).
"Doradca finansowy to człowiek, który obraca twoimi pieniędzmi do momentu, w którym się skończą."
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Re: Leasing w Niemczech
Dzięki wielkie, Jutro skontaktuje się z salonem czy tak jak napisałeś w ogóle jest taka opcja.. Oczywiście podzielę się w na forum..
Re: Leasing w Niemczech
Michael, Opcja nr 3 jest wygodna, ale dla cierpliwych.
Trwa to ruski rok - no z miesiąc w najlepszym wypadku!




OFERTY LEASINGU NA FORUM:
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Wyszukiwarka Leasingu | Najprostszy sposób pozyskania ofert leasingu od wielu firm (bez pośredników)
Re: Leasing w Niemczech
Trwa bo formalności trwają. Potrzebne są wszystkie dokumenty z badania, z opłacenia akcyzy i innych urzędowych formalności żeby samochód można było wydać. Wcześniej jeszcze samochód trzeba przytransportować.GBoy pisze:Michael, Opcja nr 3 jest wygodna, ale dla cierpliwych.Trwa to ruski rok - no z miesiąc w najlepszym wypadku!
![]()
W każdej sytuacji te formalności trwają długo. Tak samo będzie przecież w sytuacji kiedy ktoś samochód nawet sobie sam sprowadzi.
